Voor Jive gebruikers: de JLog2

Had van het weekend wat problemen met de Rigid, voor het eerst na 3 jaar motor (Pyro 30-12) uit met niet al te gekke belastingen, Jive gaf 2x blink dus overpower wat ik me haast niet voor kan stellen zo wild was het namelijk niet, heb daarna nog een test op de grond gedaan dmv negative pitch opvoeren en bij 1400 toeren weer de motor uit en weer 2 blinks, heb toen thuis alles uitgebouwd maar kon niks gek vinden de motor loopt iig nog als nieuw, toch maar de Jive en Pyro naar Kontronik opgestuurd voor een check-Up en tevens een update van de Jive waar nog V3.7 in zit.

Had met dit voorval dus graag data gehad om te kunnen zien wat er loos was, neem aan dat de Jlog telkens de laatste data vast houd?

Ook de lipo verbruik met alarm lijkt mij erg interessant.

Gr,

Mario

De jlog schrijft de data naar een SD kaart. Steeds bij aansluiten van de lipo begint deze een nieuwe file. Dus je had daar inderdaad een en ander uit kunnen afleiden.
Maar goede keuze om het direct op te sturen, Kontronik zal er hopelijk meer uit kunnen afleiden. Ben wel benieuwd of ze problemen vinden.

Dekker, waar wil je op aansturen?

Het is een kleine moeite de motor open te maken en te controleren op:
1-verschoven magneten
2-zichtbaar beschadigde windingen
3-ophoping van vuil tussen rotor en stator
4-slijtage van de as
5-slijtage van de lagers

Er was geen indicatie voor die punten, motor liep netjes en trillings vrij.

Maar goed we wachten het wel af.

Vandaag de motor en regelaar terug gehad.

Regelaar is geüpdatet naar de laatste versie en was verder zonder problemen.

Motor draait perfect volgens hun wel is de as vervangen en zijn er nieuwe lagers geplaatst, de nieuwe as is wel een vraagteken voor mij?? en ik zal dan ook een mail sturen met de vraag waarom deze vervangen is.

De as zal wel wat slijtage hebben gehad ter plekke van de lagers. Dat kan je nl wel verwachten als je de as met een losse passing door de lagers schuift.

Heb er ook 1 sinds mijn TDR met Jive80HV.

Bevalt uitstekend, soms doet logview wat raar met de grafieken (verkeerd schalen).

Op helifreak zit de programmeur, erg behulpzaam !
JLog - The JIVE logging stamp - HeliFreak

Bij mijn weten -wat ik zo kan zien- heeft de JLog2 een sample rate van 10 per seconde.

Ik log gewoon elke keer ;)

Back