voor mij een nieuw type spoiler

Ja ik was ze ook al eens tegengekomen.
Als je een erg grote zwever hebt zou je ze natuurlijk dubbel kunnen gebruiken. Gewoon twee in elkaars verlengde.

Die dingen zijn inderdaad net binnen bij Stauf., leuk spul.
Mooie van zulk soort zaken is dat als ze een beetje beginnen te verkopen de andere maten vaak snel volgen.
Deze wil ik trouwens in m'n Cirrus plaatsen.
Aan de andere kant kijk ik met zulk soort zaken het liefst even de kat uit de boom. ;)

Op een Cirrus? Je kan deze kleppen proportioneel bedienen... dan zou je ze op het rolroerkanaal kunnen zetten en als haakeffect-vrij rolroer gebruiken...

Op een Cirrus? Je kan deze kleppen proportioneel bedienen... dan zou je ze op het rolroerkanaal kunnen zetten en als haakeffect-vrij rolroer gebruiken...

Yep, op een Cirrus.
Maar allereerst, de Cirrus ligt nog op dezelfde plek op mijn bouwplank als een maand geleden en nog steeds in dezelfde staat. :oops:
De bedoeling is om er rolroeren in te bouwen en kleppen.
Dan kunnen zulke kleppen toch handig zijn.

Verder, gezien de snelheid waarmee ik mijn Blizzard afbouw heb ik nog tijd zat om te zien of die elec. kleppen op de langere termijn ook werken :-)

Je kan deze kleppen proportioneel bedienen... dan zou je ze op het rolroerkanaal kunnen zetten en als haakeffect-vrij rolroer gebruiken...
Vrij van haakeffect, maar wel met een berg weerstand. Lijkt me niet handig.

Ik had de kleppen ook al gezien, mooie ontwikkeling. Prijs vind ik ook niet extreem, voor mooie remkleppen en 2 redelijke servo's ben je dit geld ook bijna kwijt. Duurzaamheid zal de bepalende factor zijn voor het succes.

@(Je kan deze kleppen proportioneel bedienen... dan zou je ze op het rolroerkanaal kunnen zetten en als haakeffect-vrij rolroer gebruiken...)

Ver naar buiten geplaatst werken ze wel degelijk zie:
http://www.streifly.de/news-d.htm

Naar beneden scrollen onder 'eta tuning', overigens worden ze hier, zover mij bekend, met het richtingsroer gekoppeld.

Harry

Vrij van haakeffect, maar wel met een berg weerstand. Lijkt me niet handig.
Omdat je ze proportioneel kan doseren kan je die weerstand ook doseren.
Bepaalde zeilvliegers en sommige ultralights sturen ook puur met spoilers. Dat is een ander type spoiler, maar het idee is hetzelfde. Het leuke is dat een spoileruitslag zowel een gier- als een rol effect heeft - in de goede richting.

Back