beste
mag ik eens iets vragen ,
ik heb dit gelezen op het net "Wat zijn oplaadbare battery-packs?
Dit zijn grote oplaadbare batterijen die zijn samengesteld uit meerdere kleinere batterijen. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt voor videocamera's, mobiele en draadloze telefoons, laptops en vele industriële apparaten. De battery-packs hebben een hogere spanning en een hogere capaciteit, omdat de kleinere batterijen aan elkaar vast zitten. Bijvoorbeeld 6 penlites van 1,2 Volt - 1100 mAh in serie aan elkaar gemaakt levert een pack van 7,2 Volt - 1100 mAh. Dezelfde 6 penlites parallel levert een pack van 1,2 Volt - 6600 mAh, of 6,6 Ampère. Battery-packs worden vaak op maat ontwikkeld voor bepaalde apparaten."
mijn vraag is als volgt : als ik nu gewone oplaadbare in de gewone winkel gekochte 6 penlites aan elkaar soldeer heb ik dan dezelfde batterij als een batterijpack die je in een RC winkelkoopt ? Kan je dan die zelfgemaakte batterijpack gebruiken om een Permax 400 ( easystar) aan te drijven , of zit daar een verschil in de samenstelling omdat ze daar spreken van op maat gemaakt voor bepaalde apparaten,, is dat nu de samensteling of afmeting( prijsverschil is er zeker )
met dank