Het moet niet persee schaal zijn.
Maar zoals ik al aangaf, weet ik niet of het een mogelijkheid van slagen heeft, het zweefvliegen bij ons op de club.
Mochten de club-leden het namelijk niets vinden, dan heb ik gewoon een vergrote calmato. En dan vind ik het een beetje zonde, aangezien een vergrote trainer me niet erg trekt. Trekt het zweven bij ons op de club wel heel erg aan, dan is de calmato een goede kist natuurlijk.
Ik zit nu een beetje te dubben, wat te doen.
Of een calmato XL maken, en het risico nemen, dat het zweefvliegen aantrekt, en ik niet alleen grote trainer maak, maar een sleper.
Of de stinson bouwen, en daarmee eerst aftasten of het zweven iets is voor bij ons op de club. Zou het dan heel erg aantrekken, dan kan ik daarna ook de calmato xl maken.
Bij het slepen, moet je een bepaalde vliegsnelheid hebben om zwevers boven te krijgen. Dit hoeft niet met de huckepack neem ik aan? om dat de vleugel van de zwever op 0 graden staat als het goed is, als je opstijgt. Of is dit te theoretisch bekeken?
Mocht het slepen iets zijn, dan is dit voor in de verre toekomst. Want momenteel hebben de zeldzame zwevers bij ons op de club geen sleepkoppeling, dus die moeten wel met een huckepack omhoog (of met het hulp motortje zoals ze nu doen).
groeten Paul