Voorbereiding subsail

Helaas werd mijn U177 nogal geplaagd door verschillende "opstart-problemen" geduurde de vorige evenementen waar ben geweest. Deze keer wil ik dat graag voorkomen en de boot grondig uittesten voordat de subsail in Lelystad aanbreekt.

Ik heb een leuk buitenwater (in Papendrecht) gevonden. Omdat alleen varen ook maar zo alleen is, is het misschien een leuk idee om voorafgaand aan de subsail hier (of ergens anders in de buurt van Dordrecht/Rotterdam) met meerdere boten proef te varen.

normal_PICT3293.JPG

normal_PICT3294.JPG

normal_PICT3295.JPG

normal_PICT3296.JPG

normal_PICT3297.JPG

Mochten er meer mensen geintereseerd zijn reageer dan even op dit draadje, dan zal ik een paar data voorstellen.

Groetjes:

Mathijs

Hoi Mathijs,

Heel toevallig heb ik nog een sub om te testen, dus ben ik van de partij als de datum uitkomt.......

Groetjes Douglas

Ahoi,

dit mooie watertje is echt een beetje te ver uit de buurt voor mij.... Ziet er begaanbaar uit maar volgens mij is voorzichtigheid wel geboden want zie ik daar geen 'karper-visser-tentje' op de derde foto???? Niet dat je bang hoeft te zijn voor de vissen....maar wel voor eventueel visdraad e.d. dat mogelijk in het water achter is gebleven!!!! Ik zou mijn boten in ieder geval níet daar laten varen waar regelmatig hengelaars te zien zijn...

Speelze!

Jos

Hoi Mathijs,

Leuk idee een proefvaart en opwerk periode voor een onderzeeboot is geen overbodige luxe. Afhankelijk van de datum wil ik ook wel komen varen met mijn Patrick Henry. Dat zal dan de eerste duik worden van 2007 voor mijn boot dus die blijft altijd spannend.

Groeten ALbert

Ik heb er ook wel oren naar om mijn X-craft te testen,de duikproeven zijn zo goed als achter de rug.

Is er een bootje aanwezig voor als...want het is dan zijn eerste proefvaart,of neemt Mathijs zijn 'WERKPAK"mee.

Prik alvast maar een datum dan kan ik er rekening mee houden.

Gr.Joop

Hoi Mathijs,

Mooie locatie zo met die brug! En een leuk idee ook om speciaal een vaardag te organiseren om alles klaar te maken en te testen voor de volgende vaardag .... :turn-l:

Heren,

Wat dachten jullie van zaterdag 14 april (of als alternatief zaterdag 21 april). Dan hebben we nog circa 1 maand om de boel in orde te krijgen. Op verzoek van Joop zal ik mijn SAR (Search And Rescue) uitrusting meenemen. Wel zou het handig kunnen zijn als iemand een klein opblaasbootje zou kunnen meenemen.

Voordeel van de getoonde locatie in papaendrecht is dat er een parkeerplaats op ca. 10 meter van het water ligt zodat aan e nafvoer van materiaal redelijk makkelijk zou moeten zijn. Ook is het leuk dat er een steiger naar de overkant van de vijver loopt zodat je goed overzicht hebt en je je boot zelfs onder je door kan laten varen.

M.b.t. de vissers welke Jos terrecht opmerkte zijn er een aantal vissteigers rond deze vijver. Wellicht is het verstandig om daar niet te dicht bij in de buurt te komen. Ik ben absoluut geen ervaringsdeskundige maar ik durf varen daar wel aan (te meer daar ik mijn duikuitrusting paraat zal houden. Overigens is de vijver in het verleden gebruikt als vaarvijver van de plaatselijke modelbouw vereniging. Mochten er echter meer personen een probleem zien dan zullen we op zoek moeten naar een alternatief vaarwater.

Groetjes:

Mathijs

Gezamelijke testdag is altijd welkom, alleen komt bij mij de 14e niet uit, dan is bij mijn vereniging de opening van het vaarseizoen.
Vanwege het mooie weer ben ik afgelopen zondag in een vijver in Vught bezig geweest... en heb menige visser uit hun tentje gelokt (leuke woordspeling)

Jan,

Zou de 21ste wel een optie voor je zijn? Als er meer mensen niet/wel kunnen zouden we hier naar toe kunnen uitwijken.

Groetjes:

Mathijs

Na alle reacties gepeild te hebben wilde ik het proefvaren op 14 April vast prikken (sorry Jan). Laten we rond 11.00 uur afspreken. Onderstaand vind je een kaartje uit google maps.

Lisbloemstraat, Papendrecht

Voor de volledigheid, het adres is Lisbloemstraat in Papendrecht. Dit is in feite een parkeerplaats welke 10 meter van de vaarvijver af ligt. Ik zal zoals gezegd mijn duikuitrusting meenemen. Mocht er iemand een rubber bootje achterin zijn auto kunnen gooien is dat altijd welkom.

Tot op heden heb ik de volgende aanmeldingen:

Danny
Albert
Douglas vd Heuvel
Lex Verkuijl ???
Joop O.H.
Ronald Raalst
Mart Deelder ???
Mathijs de Jong

Maar de vijver is zeker groot genoeg, hoe meer ziel hoe meer vreugd!!!

Groetjes:

Mathijs

ik zou wel willen maar die deadline is te krap voor mij, maare wanneer is dat subsail eigenlijk? misschien kan ik dat wel halen...

jacar

@Sparkie,

Kijk maar eens in het draadje van de sub-sail zelf. Deze staat op de kalander voor 1ste pinksterdag, een maand na de proefvaart in Papenderecht.

In ieder geval veel succes (en belangrijker: plezier) toegewenst bij je bouw projecten.

P.S. zelfs als je nog niet klaar mocht zijn voor de sub-sail, dan zou ik je toch willen aanraden, om in ieder geval te komen kijken in Lelystad.

Groetjes:

Mathijs

Hallo Mathijs (en de rest natuurlijk),

Maakt niet uit hoor dat het de 14e geworden is, een van de volgende keren zal het toch moeten lukken (dat ik er bij kan zijn) :lol:
Ik zal duimen op mooi weer (in Nederland) en zie de foto's en de filmpjes hier wel verschijnen.

allen een behouden vaart !

Heren,

Hierbij een herinnerings berichtje. Ik hoop iedereen a.s. zaterdag in Papendrecht te kunnen ontmoeten. Aan ons deelnemerlijstje is niets veranderd,

Danny
Albert
Douglas vd Heuvel
Lex Verkuijl ???
Joop O.H.
Ronald Raalst
Mart Deelder ???
Mathijs de Jong

De vraagtekens zijn (volgens mij) vraagtekens gebleven en van de rest ben ik redelijk zeker dat ze komen. Had er nog iemand de schikking over een rubber bootje?

tot zaterdag,

Mathijs

Back