Gerben
Forum veteraan
Destijds heeft Arjan een heldere taakomschrijving opgesteld, ik denk dat het wel nuttig is die hier ook te posten voor een overzicht van wat er zoal te doen is:
Dit zijn de werkzaamheden:
Voor het seizoen:
- Opstellen wedstrijdkalender in overleg met clubs/mensen die een terrein beschikbaar hebben. (Afstemmen met F3J)
- Beoordelen of terrein aan de criteria voor een F5J wedstrijd voldoet: bereikbaarheid, voorzieningen parkeergelegenheid, afmetingen (bij voorkeur minimaal 120m beschikbaar voor stippen, bij alle windrichtingen), vrij aan te vliegen van alle kanten
- Kalender aanleveren bij subcommissie en KNVvL
- Onderhoud/vervanging materiaal
Voor een wedstrijd:
- Uitnodiging op MBF en Facebook
- Gegevens aanleveren over locatie etc bij webmaster, inschrijving laten openen
- Wedstrijd aanmaken in Gliderscore
- Inschrijvingen verwerken in Gliderscore (eventueel aanmaken voicefiles voor pilotenoproep)
- Contact onderhouden met clubs en deelnemers
- Trekking verrichten, scorekaartjes printen en bundelen
- Briefing voorbereiden, startlijst per mail verspreiden
- Besluiten of wedstrijd door kan gaan
Wedstrijddag:
- Opbouw materiaal (stippen/geluid/display/laptop)
- Inschrijvingen verwerken, startgeld innen, scorekaartjes uitgeven, loggers uitgeven
- Briefing verzorgen
- Tijdwaarneming/pilotenoproep bedienen
- Tijdens het vliegen veiligheid/reglementen bewaken
- Scorebriefjes innemen, verwerken en controleren
- Tussenstand opmaken en printen
- Einduitslag opmaken, wedstrijd afsluiten
- Materiaal opruimen Na de wedstrijd:
- Einduitslag controleren, naar voorzitter subcommissie en KNVvL sturen
- Resultaten per mail naar de deelnemers sturen
- Financiële administratie afronden, afrekening naar penningmeester sturen
- Controle/onderhoud/reparatie/vervanging materiaal
Na het seizoen:
- Einduitslag competitie opmaken, naar voorzitter subcommissie en KNVvL sturen
Dit zijn de werkzaamheden:
Voor het seizoen:
- Opstellen wedstrijdkalender in overleg met clubs/mensen die een terrein beschikbaar hebben. (Afstemmen met F3J)
- Beoordelen of terrein aan de criteria voor een F5J wedstrijd voldoet: bereikbaarheid, voorzieningen parkeergelegenheid, afmetingen (bij voorkeur minimaal 120m beschikbaar voor stippen, bij alle windrichtingen), vrij aan te vliegen van alle kanten
- Kalender aanleveren bij subcommissie en KNVvL
- Onderhoud/vervanging materiaal
Voor een wedstrijd:
- Uitnodiging op MBF en Facebook
- Gegevens aanleveren over locatie etc bij webmaster, inschrijving laten openen
- Wedstrijd aanmaken in Gliderscore
- Inschrijvingen verwerken in Gliderscore (eventueel aanmaken voicefiles voor pilotenoproep)
- Contact onderhouden met clubs en deelnemers
- Trekking verrichten, scorekaartjes printen en bundelen
- Briefing voorbereiden, startlijst per mail verspreiden
- Besluiten of wedstrijd door kan gaan
Wedstrijddag:
- Opbouw materiaal (stippen/geluid/display/laptop)
- Inschrijvingen verwerken, startgeld innen, scorekaartjes uitgeven, loggers uitgeven
- Briefing verzorgen
- Tijdwaarneming/pilotenoproep bedienen
- Tijdens het vliegen veiligheid/reglementen bewaken
- Scorebriefjes innemen, verwerken en controleren
- Tussenstand opmaken en printen
- Einduitslag opmaken, wedstrijd afsluiten
- Materiaal opruimen Na de wedstrijd:
- Einduitslag controleren, naar voorzitter subcommissie en KNVvL sturen
- Resultaten per mail naar de deelnemers sturen
- Financiële administratie afronden, afrekening naar penningmeester sturen
- Controle/onderhoud/reparatie/vervanging materiaal
Na het seizoen:
- Einduitslag competitie opmaken, naar voorzitter subcommissie en KNVvL sturen