Voordeel 450 van V2 of PRO TT

Hobbyking levert nu al dat moois vanuit duidsland, PRO-TT en V2-GT 450 Helis.
Houd me tegen ik krijg bestel-neigingen!
Die HK600 is nu met 1 muisklik na een paar dagen in huis, scary, ik vraag me af wanneer ik zo een bui heb.

To de point :
Is het wel echt nodig om over te gaan vanuit een standart HK450 naar V2-GT of TT-PRO ?

Verder kan ik geen goede ESCs vinden, wat vinden jullie van de Scorpion Commander ?
Die is tenminste leverbaar, met softstart, zijn alle foutjes er al uit van wat google zegt ?

b.v.d. groeten

To de point :
Is het wel echt nodig om over te gaan vanuit een standart HK450 naar V2-GT of TT-PRO ?
Of het nodig is moet je zelf bepalen :) Als ik de reviews van de align versie zie of lees komt daar toch in naar voren dat de sport en pro beter zijn dan de v2.

Ik heb ervaring met een hk450v1 en v2. De v2 vond ik met aluminium rotorkop al beter vliegen, maar heb er intussen ook een Tarot 450 sport bij en vind die zelf echt wel een pak beter dan m'n HK heli's; het idee dat ik die al veel eerder had moeten hebben. Een 'echte' Align zou nog beter moeten zijn als je de berichten mag geloven, maar dat werd 'm niet omdat ze bijvoorbeeld geen barebone(zonder motor/esc) aanbieden.
M'n hk450v2 is overigens wel eens gecrasht omdat er bij de staart het busje over de as gaat voor de pitch los kwam. Met het idee dat zoiets kan gebeuren, ondanks dat het misschien gewoon pech was. vliegt het toch niet lekker. Het plastic zou verder vanzelf moeten borgen, echter toch wel eens schoeven die loskwamen; inherrent aan het materiaal en de montage misschien. Met aluminium moet je alles wel borgen met lijm en als dat toch goed is gedaan heb ik daar meer vertrouwen in.
Elektronica: gyro, servo's, motor(Turnigy Typhoon 450H 2218H) wel van hobbyking, voldoet nog prima :) 325 en nu de 335 carbon blades ook van hk. Die laatste vooral omdat ze wit zijn wat ik beter te zien vind. Het maakt de rotor ook nog iets groter en je hoort ze meer als je aan de sticks trekt.

Vaak twijfel ik wel eens over een grotere heli: hk 500cmt of toch een align 500/550/600 of misschien de hk600 eens proberen met enkele align onderdelen..sowieso toch een dure uitgave.. Stabieler hoeft het niet worden ('windbestendiger' misschien wel, tegen 4-5bft in schiet niet echt op qua snelheid) maar het lijkt me wel mooi, zo'n grotere heli :cool:

Onlangs m'n eerste rolls en nose-in hover/landing met die tarot gevlogen. In de sim geen probleem, maar dan heb je zo weer een nieuwe heli. Als ik 'm toch crash is dat qua kosten ook weer niet zo'n ramp, itt een 500/550/600 die in alles toch duurder is waardoor ik dan wellicht niet zomaar iets nieuws aandurf. Mja, eerst de kds zender maar eens vervangen door een dx6i ofzo

Laatst bewerkt:
Hoi Cris, bedankt voor je reactie.

Is de V2 veel anders?, aangezien ik al een alu-rotorkop heb.
Op de fotos kan ik niet veel verschil zien.

Er zijn ook barebones te krijgen van Trex, alleen die zijn dan maar 100 euro goedkoper dan met electronika ongeveer, belachelijke prijs.
Als je Tarot zoveel beter vliegt, heb je alle elektronika overgezet van je HK450?

Als het de staartbladhouder was van je V2 die loskwam, was je dan vergeten dat imbusje te loctiten?, ook al is de staartbladhouder van plastic, intern zit tog alu waar het schroefje ingaat, deze moet zoiezo gelijmt worden!?
Verder zit er ook hard plastic in de alu-rotorkop, waaruit de schroefjes ook lostrillen, wat bij mijn plasic HK450 niet het geval is, maar bij de metal-head wel.

En over een grotere heli zit ik ook nog sterk te twijvelen.
Mijn punt vooral om geen grotere te nemen, is dat je met nog meer en grotere accus ( bommen ) in huis zit.
Verder woon ik in de stad, dus is er ook niet echt plek voor.
Voor op het platteland zou ik ze aanklikken die grote helis!
Verder ben ik van mening als je eerst op je 450 de moves uitprobeert, zal je niet crashen met je grote heli, dus de crashkosten zou ik niet naar kijken, aangezien je 450 de klappen opvangt.

kijk eens op eHIROBO.com voor een copterx 450 SE V 2 kost ex verzenden 44 euro. Echt goede kwaliteit

Ook hebben ze de Copterx pro versie. met belt en tt. voor iets meer als 50 euro. Deze week een pro gebouwd met tt samen van een vliegmaat van me en geen problemen mee gehad.

Uiteraard is een PRO wel lastiger met elektronica plaatsing dan een V2

Hoi Cris, bedankt voor je reactie.

Is de V2 veel anders?, aangezien ik al een alu-rotorkop heb.
Op de fotos kan ik niet veel verschil zien.
V2 heeft de 4mm feathering shaft, thrust bearings en een metalen(alu denk ik) staartpoelie.
Er zijn ook barebones te krijgen van Trex, alleen die zijn dan maar 100 euro goedkoper dan met electronika ongeveer, belachelijke prijs.
Als je Tarot zoveel beter vliegt, heb je alle elektronika overgezet van je HK450?
De goedkoopste align sport die ik zag was met motor en esc welke los een 100,- kosten dus als die er dan niet bij zitten. Ik vond ze echter niet zonder.
Ander punt is wel dat m'n hk heli $28,- kost en zeker voor dat geld gewoon erg goed vliegt. Ik heb er een alu rotorhead op gezet en dan is ie eigenlijk nog steeds goedkoop.
Electronica was in eerste instantie bijna gelijk, op mg90s servo's na ipv die met plastic tandwielen. Intussen een andere motor en 40amp hobbyking esc ipv de 30amp van himodel.
Als het de staartbladhouder was van je V2 die loskwam, was je dan vergeten dat imbusje te loctiten?, ook al is de staartbladhouder van plastic, intern zit tog alu waar het schroefje ingaat, deze moet zoiezo gelijmt worden!?
Verder zit er ook hard plastic in de alu-rotorkop, waaruit de schroefjes ook lostrillen, wat bij mijn plasic HK450 niet het geval is, maar bij de metal-head wel.
Goeie tips, dat had het best eens kunnen zijn; ook dat van alu in de staart wist ik niet.
Hoe doe je loctite op dat imbusje? lostrekken, lijmen en terugplaatsen misschien?
M'n v2 ga ik wel weer repareren, toch bijna alle onderdelen nog wel liggen.
En over een grotere heli zit ik ook nog sterk te twijvelen.
Mijn punt vooral om geen grotere te nemen, is dat je met nog meer en grotere accus ( bommen ) in huis zit.
Ik zie ze niet echt als een gevaar maar begrijp je punt wel. Qua grootte gaan ze ruim x2 dus qua kosten en evt gevaar ook.
Verder woon ik in de stad, dus is er ook niet echt plek voor.
Voor op het platteland zou ik ze aanklikken die grote helis!
Verder ben ik van mening als je eerst op je 450 de moves uitprobeert, zal je niet crashen met je grote heli, dus de crashkosten zou ik niet naar kijken, aangezien je 450 de klappen opvangt.
Ja, voor het 'wildvliegen' heb ik op zich genoeg ruime vliegvelden in de buurt :)

Btw, je had toch ook een hk250? heb je die op 3s en met welke motor dan?
Ding is echt lastig sleutelen, maar wil 'm toch eens afbouwen :)

Hoe doe je loctite op dat imbusje? lostrekken, lijmen en terugplaatsen misschien?

Ja zorg dat je een beetje loctite aan 1 randje smeert op 1 groefje en wat onderaan, geen druppels.
Wel het imbusje op het platte gedeelte terugzetten van het staafje.
Ook nog even 24 uur drogen.

Btw, je had toch ook een hk250? heb je die op 3s en met welke motor dan?
Ding is echt lastig sleutelen, maar wil 'm toch eens afbouwen :)

Scorpion 3900kv 15t 3 cell, deze heli kost erg veel moeite, in combinatie met parts uit de hk-t250 is het al beter, plastic tailboom-block, plastic tail gedeelte past ook perfect.
Nogsteeds is het een waardeloze machine, maar reageert supersnel, dat is dubbel fun.

Waar zijn thrust bearings goed voor ? Speciale kogellagers ?

@ Gevaho, jij hebt tog je CopterX pro verkocht vanwege niet compatible met Align?, of heb ik het mis?
Lijkt mij geen aanrader dan.

@ Gevaho, jij hebt tog je CopterX pro verkocht vanwege niet compatible met Align?, of heb ik het mis?
Lijkt mij geen aanrader dan.

Nee hoor,is 100% compatible met Align, ik heb mijn copterx pro gruwelijk totall loss gevlogen en heb toen een align pro supercombo aangeschaft.

Maar ook de copter x SE v2 IS 100 % gelijk aan de Align se V2.

Ik heb mijn copterx pro (wat er van over is) nog in de oude rommel doos liggen.

Maar ik heb deze week nog een copterx pro tt van mijn vliegmaat afgesteld en ingevlogen en vliegt erg goed met de volgende setup

motor van Align 430 XL 3700 KV 13 T pinion (power !!!!)
Regelaar 50 amp copter x
3 x towerpro MG 90s op de swash
futaba GY 401 met een Align DS 520 op de staart

ik heb ook een copterX 450 AE V2..

heb wel alle schroefjes vervangen voor align spul, sleutelt veeel fijner..
ook heb ik de main gear vervangen omdat de copterX main gear waardeloos is..

vervolgens he ik ook de snaar vervangen voor een align torque tube set wat echt een wereld van verschil is,, alles draait gewoon veeel soepeler..

toch zit ik stiekem ook te kijken naar de copterX 450 v3 tt of de tarot 450 ook tt, deze laaste ziet er erg gelikt uit..

groet

Ik heb een HK450Gt in bestelling. = Align/CX/Tarot 450 SE v2.

Iemand die weet hoe de schroefjes op de gt zijn? Van de gewone 'v2' weet ik dat ze erg slecht zijn. Dat je ze sowieso kapot draait als je ze los wilt maken ook al doe je er weinig medium strenght loct op.

Vind je Tarot minder vliegen dan Align?

Als ik het goed begrepen heb, zijn Tarot onderdelen gewoon Align alleen klopt de kleur bijvoorbeeld niet. Maar wordt gewoon gemaakt door Align voor de oosterse markt.

Back