voordelen brushless

• Topicstarter Topicstarter tamiya4life
  • Startdatum Startdatum
Ik vind dat jullie wel een beetje doordraven, kijk ff naar zijn profielgegevens:

Leeftijd: 19

Met theorieën en calculaties, waar je al heel goed moet weten wat je aan het doen bent, loslaten op een (ogenschijnlijke) beginner van het forum. Commentaren nog daar gelaten.

Het is de beleving die je hebt. 60 km/h en dan een half uur knallen op een parkeerplaats of door de straat heen lijkt mij ook geweldig. Alleen mij lukt dit niet (wil dit ook niet) met de spullen die ik heb en da's dan meteen ook weer mijn beleving.

Mijn advies aan Tamiya4Life is dan ook: "Lees alle posts nog eens rustig door. Lees alle commentaren en doe er wat mee. Probeer uit te rekenen (via het voorbeeld gegeven) of via een meting om zelf er achter te komen wat je auto doet aan snelheid. Maar alleen als je dit ECHT belangrijk vindt. Koop gewoon een leuke set bij je lokale dealer, waarbij hij/zij je ook kunt adviseren in wat de nieuwe combo betekend voor je auto. Maar veel belangrijker, ga door met wat je aan het doen bent, lol hebben aan je hobby."

Ik vind dat jullie wel een beetje doordraven, kijk ff naar zijn profielgegevens:

Leeftijd: 19

Met theorieën en calculaties, waar je al heel goed moet weten wat je aan het doen bent, loslaten op een (ogenschijnlijke) beginner van het forum. Commentaren nog daar gelaten.

Het is de beleving die je hebt. 60 km/h en dan een half uur knallen op een parkeerplaats of door de straat heen lijkt mij ook geweldig. Alleen mij lukt dit niet (wil dit ook niet) met de spullen die ik heb en da's dan meteen ook weer mijn beleving.

Mijn advies aan Tamiya4Life is dan ook: "Lees alle posts nog eens rustig door. Lees alle commentaren en doe er wat mee. Probeer uit te rekenen (via het voorbeeld gegeven) of via een meting om zelf er achter te komen wat je auto doet aan snelheid. Maar alleen als je dit ECHT belangrijk vindt. Koop gewoon een leuke set bij je lokale dealer, waarbij hij/zij je ook kunt adviseren in wat de nieuwe combo betekend voor je auto. Maar veel belangrijker, ga door met wat je aan het doen bent, lol hebben aan je hobby."

Correctie, TS is geen 19 maar 15 jaar......was al gemeld in een eerdere post; het enige waarom iedereen gaat flippen is de stelligheid en de hoeveelheid onnuttige posts (eerste 20 posts binnen drie uur:-))

Het enige wat duidelijk gemaakt wordt is dat je met deze snelheden geen 35 minuten op 3600 mA kan rijden......Al gaat hij 100 km/u!!! het gaat er inderdaad om dat je zoveel mogelijk lol hebt in de hobby!!

groet,

Eric

het enige waarom iedereen gaat flippen is de stelligheid en de hoeveelheid onnuttige posts (eerste 20 posts binnen drie uur:-))

Maar als je niet beter weet heeft het helemaal geen zin om hier zo mee om te gaan. En hij (of zij? 15-19?) is niet de enige met dit probleem op dit forum.

Het enige wat duidelijk gemaakt wordt is dat je met deze snelheden geen 35 minuten op 3600 mA kan rijden......Al gaat hij 100 km/u!!!

Duidelijk gemaakt? Wat hier gebeurd is dat er een enthousiaste jonge straatrijder effectief verteld wordt dat hij onzin uitkraamt omdat anderen van mening zijn dat dit niet kan. Iets waarvan ik duidelijk heb gemaakt dat ik een andere mening heb en het zeer goed mogelijk acht wat deze jongeman beweert. Als het moet dan lukt het mij zelfs al ga ik wel 100 km/u. Volgens jou kraam ik dus ook onzin uit?

Er wordt een totaal nutteloze discussie gestart waar een nieuwe rijder mee de grond in wordt geboord in plaats van hem gewoon te helpen met de antwoorden waar hij naar op zoek is. Is dat nou echt zo moeilijk?

In het kort, ik denk dat KweetNiet zijn handle beter in KweetWel kan veranderen... :-D

Ja hoor, ik rij 1 minuut op 100km/u, moet pissen dus sta effe een half uur in de bosjes en rij weer 3 minuten totdat de accu leeg is, heb ik er toch 34 minuten over gedaan om de accu leeg te rijden.

Ik geef toe dat ik vochtontlastende pillen slik en deze in het dagelijks gebruik erg vervelend zijn maar een half uur lang pissen gelooft niemand.... oh wacht, het ging hier om ruim een half uur gebruik op een 3600mAh accu ;)

Beste Roelof, als het om topsnelheden van 60 km/u gaat, dan wil ik je wel laten zien hoe je dat 35 min volhoudt als je rijdt als een gewone straatracer hoor.

Enne, ik weet niet met welk been jij de laatste tijd je bed stapt, maar probeer eens een andere. Ik ben bepaald geen beginner en weet heel goed wat je met een 3600 Mah akku kunt doen en ik weet ook heel goed hoe straatracers rijden, zo ben ik zelf ook begonnen. Toendertijd met 1100 Mah akku's. Ging nog geen 60 km/u, maar reed ik ook een half uur mee. Echt niet zo moeilijk hoor, gewoon zuinig rijden. Mocht je nog niet geloven waar ik het over heb, toen ik mijn eerste NK seizoen in de Toerwagen modified reed werd ik derde met 2000 Mah akku's van het jaar ervoor terwijl de rest met nieuwe 2400 Mah akku's reed. Ongetwijfeld volgens de "experts" hier totaal onmogelijk, maar het kan dus wel.

We hoeven het niet eens te zijn. Maar iets presenteren als waarheid terwijl zeker niet iedereen het daarmee eens is, noem ik misinformatie, en daar hebben beginners dus helemaal niets aan.

Iedereen zegt met een e-revo toch ook dat hij/zij zo'n 30 min rijd op 5000 mAh terwijl wedstrijd rijders zo'n 10 minuten daar mee doen... Die gaan jullie toch ook niet allemaal afzeiken?

Ik heb soms meer als een uur "plezier" met 1 accu lading en soms is het na 10 minuutjes al afgelopen.. verschilt per persoon, rijstijl, auto enz...

ik trek me daar niet zoveel van aan. Bigscale auto's zijn nog steeds toegestaan en die stoten meer co2 uit dan een personen auto

Een Murcielago stoot zo'n 550 gram cO2 uit per km gemiddeld... @ dat is ongeveer 3 kilo per minuut als je vol gas rijd... Uit 1 liter ideaal verbrande benzine komt zo'n 2,2 kilo CO2 vrij dus moet je per minuut ~1,4 liter benzine wegstoken met je bigscale.. gaat m niet worden ;) . Overigens gaat het verbruik bij topsnelheid omhoog naar ~50 liter per 100 km t.o.v. ~20 liter bij gemiddeld gebruik.. Dus, aannemend dat verbranding enz gelijk blijft, pomp je per minuut @ 330 km/h: 550 x 2,5 x 5,5 = ~7,6 kilo aan CO2 de lucht in. Veyron is nog erger, die stoot bijna 25 kilo aan CO2 uit @ top snelheid... 115L/100KM. Daar doet een toyota yaris zo'n 200 km over om dat uit gestoten te hebben.

Zulke opmerkingen zijn altijd relatief ;) pas daar mee op, het is hier een forum met veel mierenneukers (no offence, ben er zelf soms ook 1) en net als met de 35 minuten zullen er een aantal hier meteen er op springen om je duidelijk te maken hoe "dom"die opmerking wel niet was.

Back