Voordelen Carbon blades

• Topicstarter Topicstarter axel
  • Startdatum Startdatum
A

axel

Guest
Ik overweeg om carbon main blades aan te schaffen voor mijn Esky CP3.

Reden dat ik dit tot nu toe niet gedaan heb (en al zo'n 8 set wooden blades vernield heb) was de gedachte dat een zwakke vleugel verdere (meer ingewikkelde) schade voorkomt.

Nu lees ik dat een carbon blade behalve veel sterker ook veel betere vliegeigenschappen heeft.

Dus toch overstappen?

Voor de volledigheid: ik heb ook net een aluminium kop besteld.

Gr.

Axel

Ik overweeg om carbon main blades aan te schaffen voor mijn Esky CP3.

Reden dat ik dit tot nu toe niet gedaan heb (en al zo'n 8 set wooden blades vernield heb) was de gedachte dat een zwakke vleugel verdere (meer ingewikkelde) schade voorkomt.

Nu lees ik dat een carbon blade behalve veel sterker ook veel betere vliegeigenschappen heeft.

Dus toch overstappen?

Voor de volledigheid: ik heb ook net een aluminium kop besteld.

Gr.

Axel

Carbon stuurt beter, maar hoewel je dat in hoover ook wel merkt wordt dat effect pas echt goed merkbaar als je er harder aan gaat trekken. Of de E-sky in dat opzicht werkelijk profijt trekt van carbon durf ik niet te zeggen, dat zijn geen "performance-heli's" voor zover ik weet.

De vraag is, in hoeverre je door het verbeterde stuurgedrag in staat bent verdere crashes te voorkomen. Zolang dat nog niet voldoende het geval is, heeft het weinig zin om Carbon te gaan monteren, kost alleen maar meer in geval van crash.

Want als de heli beter gaat reageren op stuurcommando's, reageert hij ook op stuurfouten "beter".....

Groet, Bert

Wooden blades zijn wat aardiger tegen je hele rotor head assembly bij een crash.
CF blades vliegen inderdaad beter, maar zullen bij een beetje crash ook kapot gaan en omdat ze veel stugger zijn zal de rotor head assembly ook makkelijker kapot gaan.

Back