Voorkant vleugel

Vleugel dikte is 10 mm (EPP), welke
van vorm A,B,C,D is het meest gunstig
aerodynamisch gezien.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ze allemaal niet ideaal zijn, omdat het geheel niet vloeiend verloopt krijg je rare wervelingen op de plekken van de vleugel waar je ze niet wil hebben.

Als je A & B netjes afrond zal het beter zijn.

Cor
 
Helemaal perfect hoeft misschien
niet. Het is voor lage snelheid bedoeld
om luchtweerstand nog wat te beperken.
Hout is nog te schuren maar met EPP
lukt dat niet.
 
Voor het gewone vliegen maakt het helemaal niets uit. Het draait daarbij om de stroming zo lang mogelijk laminair houden om zo min mogelijk weerstand te krijgen. Daarvoor moet je nabij de profielneus de profielvorm met tenminste 1/100-ste mm aanhouden. Dat lukt al niet vanwege het materiaal en/of afwerkingswijze.

De scherpe versies (A, C & D) zou ik vermijden, omdat die stall (en ook de high-speed stall) provoceren.
Daarom ook B nog verder afronden.

Dirk.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top