Voorkeur Accu maten/type/ mah?!

Discussie in 'Model truckers' gestart door Cotjuh, 29 sep 2016.

  1. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    Beste mede bouwers ik ben een beetje aan het kijken welke accu's er momenteel de meest gebruikte en welke de meest efficiënte zijn. Aangezien ik nog in de (ver)bouw fase zit ben ik erg benieuwd wat er nu gezamenlijk zoal gebruikt wordt zodat ik de juiste maat kist bouw voor de accu
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zelf werk ik nog steeds met 7,2V 6-cellen NiMH packs, daarop is o.a. het batterijvak in mijn Tamiya truck ook standaard voorzien. Dit zijn accupacks die ik ook gebruik voor mijn rc auto's. Hoe meer Mah's hoe langer je kunt rijden, maar krijg het idee dat mijn Carson poison motor + 1e versnelling zeer zuinig is, en dat een 2000Mah al bijna goed is voor een uur (4x een kwartiertje) binnenshuis rijden en manoeuvreren (kogellagers, ongeladen trailer)
     
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Hier ook de nihm stick packs. 4 van lrp, gebruik ik ook voor de nitrostartboxen daar is er 1 van overleden. Lader kan er niks meer mee.

    En heb er nog 2 van conrad allemaal zijn ze 3000.

    Heb ook nog 2s lipo liggen 2200 die zijn kleiner, ga het straks bekijken als ik de truck opnieuw ga opbouwen.
     
  4. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Ik gebruik ook gewoon nog steeds nimh racing packs 7,2v en dan 4500mah

    groet,
    Koos
     
  5. Bv3l

    Bv3l

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs Nederland
    Gebruik NiHM 7,2v 3000, 3700, en 5000. De meeste van 3000 zijn 7 jaar oud, en moeten wat extra geladen worden, maar over het algemeen doen de 3000 van conrad het perfect.
     

Deel Deze Pagina