Voorstellen als je nieuw bent?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Burp, 9 jan 2014.

?

Ik vind dat nieuwe leden zich eerst netjes voor moeten stellen

  1. Ja, raar dat we het nog niet hebben. Toevoegen die hap!

    49,3%
  2. Nee, geen behoefte aan. Ik stel me toch al nooit voor en blijf graag anoniem.

    9,0%
  3. Maakt me niks uit dat ik niet weet met wie we te maken hebben.

    31,3%
  4. Weet niet/geen mening

    10,4%
  1. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Ik denk dat het voorstellen wel een beetje automatisch gaat wanneer je een eigen topic begint (dan neem ik aan tenminste). Ik ben hier 2 dagen geleden gekomen, en heb mij via mijn nieuwe topic even netjes voorgesteld. Ook heb ik mijn profiel zo volledig mogelijk ingevuld, zodat mensen een beetje weten wie ik ben.

    Groet :)
    Nick
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ja ked? jij ook :) (wacht op 24.000+) reacties aangezien we zoveel leden hebben.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik meen mij te herrinneren dat wij ooit een voorstel toppic hebben gehad ?
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Maakt me niets uit...

    Doorgaans weet je wat voor soort volk er op dit forum komt. Die paar uitzonderingen vallen al gauw door de mand... Daarnaast, heb ik ook een keus niet te reageren... Dus ja zelfregulatie ten top! Werkt hier prima..

    Internet is an sich al anoniem, en dit forum doet daar HARD aan mee, om bv een nickname te kiezen ;)

    Zie het als een bijeen-komst bij de AA..

    Let even goed wat de afkorting AA betekend!

    Situatie schets...

    Hoi ik ben EMIL,....
    De club in koor: "daag emil, welkom bij de club" Ik ben peter, ik kees, en zo gaan we de club leden bijlangs...

    Wat was het nu ook alweer van de AA, waar stond die Ene A voor ????


    Nope het is mij egaal.
    De naam is me niet boeiend, de info, kennis, ervaring of verhaal etc. van de persoon wel...
     
  5. Danny Oskam

    Danny Oskam Guest

    Zo... Eerst eens ff voorstellen.
    Mijn naam is Danny en ik heb al altijd van modelbouw gehouden.
    Vroeger begonnen met een bootje.
    Daarna heb ik diverse auto's gehad, en nu ga ik met een vriend weer aan de boten beginnen.
    Het word een RJ Marine Challenger op brandstof.

    Groetjes Danny
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi Danny,

    welkom !!

    ik was 'n tijdje niet thuis en druk bezig, dus zag jou bericht pas nu.
    ik vind het leuk, dat je weer wat met modelbouw doet
    en nog leuker met brandstof, suc6.

    Groet
    Uwe
     
  7. Big-worm22

    Big-worm22 Guest

    Nieuw hier maar niet in de scene

    Hallo mede mensen , Ik ben dave 25 jaar 7 jaar niks meer met modelbouw gedaan,
    totdat ik laats eens op internet keek en zag wat er in die 7 jaar is veranderd ZOOOOOWDAN!!
    Nitro volledig uitgestorven en BRUSHLESS is helemaal de SHit geworden, ook zie ik dat tamiya veel oude kits heeft ge re MAKED
    dus voor mij genoeg om in te halen op het gebied van RC.
    Ik ga Binnekort 2 rc wagens kopen welke weet ik nog niet Ben eigenlijk op zoek naar de avante 2011 Heb dit altijd een super spacie wagentje gevonden helaas van voor mijn tijd en de 2001 Was toen te duur omdat ik toen nog maar klein was
    En traxxas is zie ik ook met paddestoelen de grond uitgeknalt!!
    hopelijk binnekort snel een bouwverslag online gooien
    MVG
     
  8. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Wat is een naam,die van u lees ik ook maar wie je bent weet ik niet.Ik lees alleen psyghopaat.
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi,

    en welkom op het MBF forum,

    een kleine correctie:

    er zijn wel nog wat NITRO - vliegers,
    en ook benzine - vliegers,

    ik b.v. vlieg benzine in een Vario Trainer en in een Bell 47 G III,
    met Nitro vlieg ik dan nog een T Rex 600 en een Gaui NX4,

    leuk, je kan veel langer dan met elektro,
    en het is ook een uitdaging met instellen enzv. van de motoren,
    niet gewoon stekker in de lipo en ...

    voor andere lezers: sorry voor even :offtopic:

    ...da gaan we weer,
    groetjes van Heli-Uwe
     
  10. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    voorstellen

    Ik kom tot de conclusie, dat er maar weinig mensen op het forum zijn die het iets interesseert wie zich met een of andere idiote naam voorstelt.Wat heb ik b.v. aan de voor steller biertje,dan denk ik die man heeft behoefte aan bier,maar verder zegt het niets.Dus zo voorstellen is overbodig.
     
  11. mikek1357

    mikek1357

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Leek
    Mijn eerste reply op dit forum en dan ook nog over al dan niet voorstellen. Ja, ik vind het wel leuk om te lezen wat andere nieuwe leden bezighoudt, maar dan voornamelijk gerelateerd aan waar het forum over gaat, in dit geval modelbouw. Welke modellen heb je, wat heeft je aangetrokken tot deze hobby etc.


    www.throttleandstick.com
     
  12. THCM13

    THCM13

    Lid geworden:
    19 feb 2015
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal,

    Nieuw hier, maar niet helemaal nieuw met modelbouw. Ik heb de draad van 3 jaar geleden weer opgepakt. Toen 6 kanaals helicopters, nu een 250 sized quad voor FPV. Na "het" filmpje van Boris B.(Hallo Boris, aangenaam) gezien te hebben was ik verkocht. Wow, wat zag dat er goed uit. De weg ernaartoe daarentegen, ietsje steiler. Inmiddels zover dat ik een 3D geprint Hovership MHQ2 heb met FPV gear. Afgelopen zaterdag mijn eerste maiden op de hei met KISS ESC's. De Banggood goedkope troep begon te roken, dan maar echte.. Tot zover de droom tot goedkope enigszins dispensible quads.... Dan maar gewoon echt leren vliegen. Ik vlieg rate mode, naze32 met Cleanflight. hieronder een paar specs.


    setup:
    - spektrum dx7
    - orange R6015X PPM mode
    - Naze32 acro
    - Cleanflight 0.61 (software 1.7.2)
    - RCX 1804 2400KV
    - KISS 12A ESC
    - 5V mini UBEC
    - 1300Mah 3S 45-90C Turnigy Nano-tech
    - Gemfan 5030 Propeller (2 blade gebalanceerd)
    - FATShark FPV Predator V2 with fatshark camera
    - pids default, looptime default. elev/ail rate 0,35 yawrate 0,50
    - ail/ele expo 0.65
    - ws2812b ledstrip (oh die dingen zijn gaaf)
    - diode om de voeding van de ledstrip iets te laten zakken. Het "stuur" signaal komt anders niet binnen kortgezegd, omdat het verschil tussen voeding en sturing dan te groot is.

    Veel geleerd van forums, tijd om mee te doen.

    Mocht je wat willen weten, vragen staat vrij.

    Groetjes,

    THCM13
     
  13. Maye

    Maye

    Lid geworden:
    11 okt 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dongen
    Hoi allemaal,

    Ik ben Maud 26 jaar moeder van 2 Kids en geheel onverwacht in aanraking gekomen met statische modelbouw...

    Ik ben inmiddels tijdelijke eigenaresse van pak een beet 500 verschillende bouwpakketten.
    En dit is nog maar de helft van hetgeen dat we uit moeten zoeken.

    Helaas is de kenner niet meer onder ons en iedereen is een leek dus ik wil me gaan verdiepen in hetgeen we in huis gehaald hebben.
    We hebben motoren auto's helikopters tanks ridders vliegtuigen fantasie (oa actiehelden / star wars) nieuw oud in mekaar uit mekaar.
    Noem het maar op of het zit er wel tussen inclusief de dingen om het af te maken zoals air brush onderdelen of lak enzo.

    Ik zou hier heel graag hulp bij willen krijgen van de mensen hier die er wat meer verstand van hebben en ik wil daar ook morgen zeker mee beginnen met foto's om een impressie te geven...

    Groetjes
     
  14. Roger Lab72

    Roger Lab72

    Lid geworden:
    8 okt 2015
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Haalderen
    Ja ik ben nog vers, vanaf donderdag lid geworden en heb me wel even voorgesteld vind ik wel zo netjes en je hebt dan ook gelijk wat reactie's ook leuk toch.
    En ach je hoeft toch niet je hele hebben en houwen er op te zetten.
    Zelf maak ik me er niet meer zo druk over als je net een scheiding achter de rug hebt dan ligt heel je papierwinkel toch al op straat:(en op straat word je weer overal op de camera:) gezet Google weet toch alles al tegenwoordig waar je woont wat je doet waar je heen gaat en wat je leuk vindt:D en wat niet dus tja wat is annoniem nog tegenwoordig:rolleyes:.
     
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Welkom beide.

    Dat is een aardige verzameling Maud. Zo te horen een ongewilde erfenis.

    Succes met het uitzoeken, maak daar maar een apart topic voor in het statiche modelbouw deel.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Welkom beide!
    @ Maud : Ik weet niet of het met gebruikersnamen ook zo is, maar als je je email adres zo op een open forum zet kan je spam krijgen.
    Misschien dat je een mod kan contacteren om je gebruikers naam te veranderen?
     
  17. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    @Maud, zoals aangegeven even je mailadres weg laten halen.

    Voor het uitzoeken en tips/adviezen en kennis ook eens kijken op echte statische modelbouwfora.

    www.modelbrouwers.nl
    www.plakkers-inc.nl
    www.modelbouwen.be

    Op die fora zitten mensen die allemaal statische modelbouw beoefenen en weten daar enorm veel van.
     
  18. Maye

    Maye

    Lid geworden:
    11 okt 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dongen
    Gelukkig is dit mailadres speciaal voor de mogelijk spamgevoelige aanmeldingen.
    Maar waarom hij mijn mail als gebruikersnaam heeft weet ik niet...
    natuurlijk heb ik dat zelf ook liever niet dus wie moet ik daarover contacteren dan?

    Het is inderdaad een hele erfenis, ongeveer 70 verhuisdozen tot nog toe en na 2 dagen 23 dozen gehad.
    De pakketten zelf lopen al op tot 284 en stijgt voorlopig nog wel ;)
    En blijkbaar was mijn inschatting heeeel erg voorzichtig misschien een beetje beledigend zelfs...

    Ik heb me expres op verschillende fora aangemeld, maar het is echt zo ongelooflijk veel.
    Sommige zijn ookal gebouwd of van gips, metaal en zelfs gemotoriseerd en niet statisch...


    Zou ik hier een link mogen plaatsen naar mijn photobucketalbum?
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat mag altijd....
    Die wordt door andere leden ook vaak gebruikt voor het hosten van foto's , net als mijnalbum.nl.
     
  20. Coop666

    Coop666

    Lid geworden:
    2 feb 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Tilburg
    Ik als nieuweling heb voor 'Ja' gestemd. Waarom? Simpelweg omdat ik me net helemaal kleurendoof heb gezocht naar een plek om me voor te stellen :)
     
    Burp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina