voorstellen als nieuw lid + foto's van rustler vxl

Hoi,

Ik ben hdt (henk) en woon in Alphen aan den Rijn. Ik heb sinds anderhalf jaar een rustler vxl. Ik ben in de weekenden vaak actief met de rustler, vooral op astfaltstukken en of klinkerpaden. Mijn voorkeur gaat uit naar het onroad gebruik van de rustler.

Ik heb een paar keer sprongen gemaakt op de skatebaan in het europa park maar vond dit toch niet zo leuk. Ik gebruik Lipo 2s batterijen, in combinatie met een 26/83 tandwiel verhouding. Ik heb voor een 26t pinion gekozen omdat ik dan een iets hogere topsnelheid heb. Met een 25t haal ik op de GPS 57 Km/u. Met de 26t haal ik 61 km/u. Is een klein verschil, maar het uitzoeken welke pinion bij welke setup hoort heeft me wel wijzer gemaakt.

Verder heb ik de tube mod toegepast op de schokdempers, ik heb geen benzineslangetje gebruikt, maar een aantal kleine moertjes die om het stangetje in de schokdemper passen, op deze manier weet ik zeker dat de dempers overal gelijk van hoogte zijn.

Hieronder vinden jullie aan aantal foto's van mijn rustler, die verder is uitgerust met anaconda banden:

SDC13310.jpg



SDC13311.jpg


SDC13312.jpg



Verder wil ik jullie allen bedanken voor de ongelooflijke hoeveelheid kennis en informatie die gedeeld wordt, hier heb ik heel veel aan gehad,

groetjes
 
He Henk,

Welkom. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten geldt voor jouw Rustler zeker :).

If it ain't low, it ain't no lowrider.
 
Kijk, leuk om te zien! :D
Ik heb de mijne wel verlaagd met de brandstofslangetjes maar dat was idd een behoorlijke opgave om alles gelijk te krijgen!
Dit is 1 van de weinige Rustlers die nog geen upgrades heeft gehad en dat zelfs na 1,5 jaar!
 
Zolang je je vinger onder controle kan houden en bij stoepjes uit de buurt blijft kan je indd erg lang genieten. Helaas bezit ik niet over die zelfbeheersing :(.

Welkom :D

Het heeft ook te maken op het terrein waar ik de rustler altijd uitlaat. Ik ben bijna altijd bezig op het terrein van de electrolux in Alphen a/d Rijn. Dit is een asfalt terrein waar vrachtwagens geladen worden. Ik moet hierbij inderdaad goed op blijven letten dat ik op tijd de bocht in ga omdat ik anders de betonnenwand ga raken :wink: Daarnaast heb ik uit ervaring geleerd dat ik altijd een verkenningsrondje moet maken over het terrein. Er liggen vaak behoorlijke stukken rubber en metalen dingetjes op het terrein, is niet fijn als je de bocht in knalt en de rustler wordt gelanceerd door een stuk rubber!!

Sinds de aanschaf heb ik de volgende onderdelen vervangen:

- spurgear
- schokbrekers die losvliegen tijdens het buitelen. hierdoor heb ik olie moeten aanschaffen + de silicone rubbertjes om de shock af te sluiten
- aanschaf 2 setjes anaconda banden, achter is alweer versleten, dus het derde setje komt eraan
- c-clips/e-clips omdat deze eraf gesprongen waren
- steering blocks
- lagers voor en achter
- stub axles: er was er 1 kromgeraakt tijdens een buiteling
- rod end, knapte open, toen ik slipte en de achterband bleef steken tegen een putdeksel op de straat :)
- shocktower

Bij de volgende bestelling ga ik toch ook maar eens kijken voor een wheeliebar zodat de kont van de rustler niet zo geschaafd raakt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top