voorstellen

Ik ben Jarno, 22 jaar en kom uit het mooie twente!

ik ben vorig jaar begonnen met deze hobby heb toen een yellow rc dune racer aangeschaft (109 euro) om te kijken of ik het echt wat vond heb altijd al zon auto willen hebben dus vandaar de yellow rc geworden kwa prijs.

dit is mij na een jaar veel rij plezier en gesleutel verder goed bevallen en heb maar besloten om voor een wat duurdere en betere auto te gaan.
nu heb ik een HPI Trophy 3.5cc nitro auto aangeschaft

voor de rest heb ik nog een mini quadcopter en een kleine helikopter maar heb toch meer met auto's en het rijden!

hebben jullie misschien nog tips of trics voor mij?

heb een foto bijgevoegd van mijn beide auto's

Bijlagen

• yellow rc en hpi trophy 3.5cc.jpg
    yellow rc en hpi trophy 3.5cc.jpg
    117,3 KB · Weergaven: 203
Hallo beste Jarno
Ik ben Floris, 11 jaar en vind de rc hobby net zo cool als u.
Ik zelf ben al 4,5 jaar aan autootjes aan het sleutelen zelf heb ik 5 auto's (vaarvan 4 het doen) ik heb een tamiya tt01 een tamiya dt03 een carson fy10 en een thunder tiger st4 g3 en een traxxas stampede voor onderdelen.
Ik heb misschien een tip voor als u uw hpi sterker wilt maken. maar ik weet niet of het past met uw nitro auto.
Ik heb hier een screenshot van hoe ik hem op mijn st4 kan zetten maar misschien dat het ook bij uw auto kan maar dan met een ander buisje
268bf9bc499ebf5c4ac03a56b092ecf6.jpg

Ik hoop dat u iets hier mee kan.

Groet Floris

Edit: de tt01 en de dt03 zijn trouwens opgevoerd.

Laatst bewerkt:
netjes! Bestond dit, of zo gemaakt? Ziet er wel wat zwaar uit? Denk je dat het nog veel bijbrengt, naast de stangen van de shocktowers schuin naar beneden op de onderplaat?

Het verstevigd het breken van de bodemplaat op het middelpunt doordat het ook op een hoger punt met iets sterks word verstevigd (bijv staal of allumilium.) Dit kan je trouwens ook in de winkel kopen maar volgens mij is dit gewoon heel mooi zelf gemaakt.

Laatst bewerkt:
zoals de screenshot kom ik hier niet mee weg ivm de grote nitromotor en de rest. gelukkig is deze al wel vrij stevig en rust niet alles op de bodemplaat!

Leuke auto's heb je!

Jammer dat het niet past. En thx dat je m'n auto's leuk vind.
Ik ga de 16e naar een rc baan in Vlijmen.
Daar is namelijk de opening van het nieuwe circuit.
Misschien is het ook wat voor u om daar te komen racen met uw auto's.
Ik weet niet of je er ook met nitro auto's kan racen, maar met uw yellow rc dune racer kan je daar sowieso racen.
Ik hoop als u komt u te zien.
Ik zelf neem mijn tamiya dt03 mee mijn carson fy10 en mijn thunder tiger mee.
De openingstijden zijn vanaf: 10 tot 17 uur

Groetjes Floris.

Laatst bewerkt:
Als je genoeg accu's aanschaft kun je ook doorrijden.
En in combinatie met een goede (12V)lader onder het rijden een andere set herladen.
Dus wat dat betreft zijn er voor beide opties wel mogelijkheden natuurlijk.

NEE ik wil hem geen electro aanpraten.. Ik ben een Nitro man...

Nou moet je met Nitro natuurlijk wel een ontvanger packje achter de hand houden denk ik, voor een middag rijden?

Ik zelf ben een electro man. Dat komt ook meer omdat ik nog maar elf ben en ook nog geen nitro mag. Maar met wat rijden jullie eigenlijk? Ben gewoon benieuwd.

Ik rijdt met een flink verbouwde Savage en met een Inferno neo met een 4,6cc erop.

Wat betreft accupack, ik heb er altijd wel 1 reserve bij me voor het geval dat. je merkt het vanzelf als ze leeg raken.
Ik heb nu een Eneloop rx pack en die houdt het enorm lang uit. Zeker aan te raden deze aan te schaffen..

Ik heb misschien een tip voor als u uw hpi sterker wilt maken. maar ik weet niet of het past met uw nitro auto.
Ik heb hier een screenshot van hoe ik hem op mijn st4 kan zetten maar misschien dat het ook bij uw auto kan maar dan met een ander buisje
268bf9bc499ebf5c4ac03a56b092ecf6.jpg

Ik hoop dat u iets hier mee kan.

Groet Floris

Edit: de tt01 en de dt03 zijn trouwens opgevoerd.

Hee floris,
Lache dat je op je 11de al zoveel doet mer de hobby maar ik ben erg benieuwd hoe je die brace gemaakt hebt voor je st4 g3, ik heb namelijk laatst een mt4 g3 gekocht en ik wil er ook een brace opmaken voor toch die extra stevigheid, ik dacht zelf om mss 2 stukken staaldraad te nemen en daar een sluif inslijpen voor de veer torens en dan vast zetten met tyrips,

Groet Jens

Back