Voorstellen

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Arthur Pistorius, 17 okt 2021.

  1. Arthur Pistorius

    Arthur Pistorius

    Lid geworden:
    15 mrt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Leuth
    Beste mede-hobbyisten,

    Ik ben Arthur en na een lange periode van inactiviteit wil ik me toch weer gaan bezighouden met een oude liefde: scheepsmodelbouw. In de jaren '70 door de buurman van mijn ouders besmet geraakt met het virus en zo'n 10 jaar actief geweest bij Modelbouw Club Zevenaar. Studie, verhuizingen en werk betekenden het einde van de natte activiteiten. Tussendoor wel bezig geweest met RC electronica, zoals een gepubliceerd ontwerp van een RC schakelaar met een microcontroller. Mijn belangstelling ligt vooral bij het reddingwezen, in het bijzonder de KNRM en de engelse RNLI. Mijn eerste model was de mrb. Carlot van Terschelling (1960-1995). Het model kwam in 1978 in de vaart en voldeed altijd prima tijdens demonstraties en F2 clubwedstrijden. Na al die jaren is deze toe aan een grondige restauratie. Binnenkort wil ik hier de mrb Brandaris, ook van Terschelling (1910-1921) presenteren. Deze zou kunnen gelden als het prototype voor de latere, grote Nederlandse kustreddingboten gedurende de 20e eeuw.

    Met hartelijke groeten,

    Arthur Pistorius
    Leuth
     
    Gerrit-Jan, k-k en Herby63 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina