Het is een beetje snel en chaotisch gegaan de laatste tijd. Ik zal aangeven wat er gebeurd is en waar ik mee bezig ben;
In eerste instantie wilde ik een F550 bouwen. Veel onderdelen had ik toen al aangeschaft, maar een Naza met GPS kon ik tweedehands niet snel vinden en nieuw vond ik niet grappig qua prijs. Toen bood Lauterbacher zijn F550 met Naza + GPS aan en toen heb ik die overgekocht. Die was uiteraard al afgebouwd, dus hiervoor kon ik geen bouwverslag maken.
In de tussentijd was mijn oog op het
Sky-hero Spyder frame gevallen. Deze komt alleen pas in juni uit. Met de tuning van de F550 heeft Marten77 me geholpen en liep hierna gesmeerd.
Toen had ik opeens veel onderdelen over. Een tweedehands Naza + GPS erbij gekocht om met de start van een F450 te beginnen. Begonnen aan de F450 met de nieuw verworven kennis overgedragen van Marten. Hiervan heb ik geen verslag meer gemaakt, want er zijn al zo veel DJI frames in combinatie met Naza + GPS en ik ben van mening dat het bouwverslag van Psycho meer dan voldoende is om beginners mee te helpen. (Mij lukte het makkelijk)
Het Sky-hero Frame kan in X8 configuratie worden aangestuurd, maar dat ondersteund de Naza helaas niet. Hiervoor moest ik dus een oplossing vinden. Ik heb bij
RCtimer een arduflyer met telemetry set gekocht, die wel in X8 kan voor het toekomstige Spyder frame. (Moet nog binnen komen). Marten77 heeft me daar al een en ander van laten zien.
Na een korte evaluatieperiode te hebben gevlogen met zowel de F550 en de F450 heb ik besloten om de F550 te verkopen en de F450 te behouden. Ik vind ze qua vliegeigenschappen eigenlijk behoorlijk identiek en de Spyder gaat straks als enige een camera tillen, dus heb ik het extra liftvermogen van de hexa niet nodig. Ook moet ik wat budget vrijmaken voor de Spyder. Ik heb de F550 te koop aangeboden en is inmiddels gereserveerd.
Nu is even de vraag hoe duur de Spyder in X8 gaat worden. Als ik de
motor chart bekijk, dan kan de Medium Spyder in X4 met de juiste motoren al meer dan 2 kg dragen. Het is dus even kijken wat de kosten worden van beiden configuraties. Als ik de Spyder toch in X4 ga vliegen, dan zou de Naza + GPS eventueel weer een optie worden en dan gaat de Arduflyer gebruikt worden op mijn F450. Maar dat weet ik nu dus nog niet. Het is even afwachten.
Van het Sky-hero frame zal ik sowieso een uitgebreid verslag gaan maken. (a la mijn Phantom review)