VORTEX brushless 150km/u, wie heeft een betere setup?

• Topicstarter Topicstarter whely
  • Startdatum Startdatum
W

whely

Guest
Ben in het bezit van de Vortex (protech Delta) Deze is uitgerust met een Mega 22/20/2 motor en een 70 ampere jeti regelaar en een Flightpower lipo 3300 mah 3 cellen. En een burst van 30c !!
Het ding gaat echt loeihard!! Ik zeg wel 150km/u maar ik denk dat ie nog sneller is.
Ik heb alleen 1 groot probleem. Na een 1 uur laden kan ik een vluchtje maken van zo'n 3 minuten en dan is het op!
Er zit een 7x5 APC propje op en heb een 5x7 geprobeerd ( deze kon bij het weggooien de snelheid er niet in houden)
Ik heb nog een mega 22/20/3 en een 22/20/4 liggen. Maar ik denk niet dat ik het toerental van 23000 toeren kan aanhouden om de snelheid blijven te behouden. Wie kan me raad geven om meer rendement eruit te halen zonder aan snelheid in te boeten.
Bedankt vast

Volgens drive calculator 10V gemiddeld:

5,5x4,5 APC E
1124 gram trust
146 KM/H
48,8A

5,5x5,5 graupner speed
1071 gram trust
177 KM/H
57,7A

6x4 APC E
1377 gram trust
125 KM/H
55A

6,5x4 Aeronout E
1736 gram trust
122 KM/H
58A

Probeer vierkante props (6x6, 7x7 enzo). Meeste kans maak je met de 22/20/3. De 22/20/4 is behoorlijk tam.

Een speciale actie die zker uitmaakt:
Zorg dat je prop zoveel mogelijk vrije lucht heeft. Als het met zwaartepunt kan de motor nog verder naar achteren plaatsen in een koker.

Vergeet niet dat je bij hoge snelheid ook flink wat weerstand hebt {kwadratisch met snelheid). Kijk of je de stroomlijn nog kan verbeteren. Vinnen verkleinen en dunner (van hout). Cockpit afplatten. Het kan echter best zijn dat je het vermogen gewoon nodig hebt.

Zeer bedabkt voor jullie reakties, ebn zelf wat laat vanwege computerproblemen :?
Waar het mij omgaat is dat de amperage omlaag gaat. Heb zelf het idee dat de gekozen motor niet juist is. De 22/20/3 lijkt me een beter keuze. Het is alleen uitzoeken welke prop er dan op moet om dezelfde snelheid eruit te halen.
Ik had een aeronaut 7,5x7,5 en heb deze ingekort maar kon m niet opwerpen. De aanvangsnelheid was veel te laag
Ik ga nog eens wat testjes doen met de andere motor.

Back