vouw-propeller voor MS Maxi Swift

Ik ben bezig met het bouwen van een MS composit Maxi Swift.

MS-1800001_m.jpg

De kit werd geleverd met een APC 10 x 5E propeller.
Ik wou deze vervangen door een vouw-propeller, maar kan momenteel geen type in deze maat vinden.
Iemand een idee?

Het is onderstaande combinatie motor/esc uit de kit en ik heb nog een 3S- 2500 lipo die ik wil gebruiken
Motor TW-3530

Measure: 35x33mm dia.
Weight: 90g:
Voltage: 11,1V- 16V (3S-4S LiPol/LiIon)
KV:1400 RPM/Volt

ESC: TW-30ESC
Measure: 45x24x11mm
Weight: 25g
Voltage range: 7,2 – 17V (2S – 4S LiPol/LiIon)
Current: 30A
Max. Current: 35A / 10s
BEC: 2A, 5,5V

Waarom wil je een duwprop vervangen voor een vouwprop????
Gewoon die 10x5 of eventueel een 10x6 erop en vliegen maar!!

Gr,

Rob

Wat ik mij afvraag is die set up...................
Is dat niet ERG mager voor zo'n Swift Maxi???
Heb zo'n toestel wel eens zien vliegen, maar daar zat toch echt een vettere en zwaardere regelaar op hoor!!
30A regelaar dat zou best wel kunnen met die motor van je opgegeven bericht, maar volgens mij krijg je daarmee een kruiperige Swift Maxi en laat staan dat die 30A regelaar het allemaal wel blijft trekken...........(hoogzomer met een graad of 26 en zon erbij)
Persoonlijk vind ik die 30A regelaar wel erg nipt voor zo'n formaat toestel.
Vr Gr E

Ik moet toch zeggen dat de gangbare Swifts, dus die van ±80cm span niet echte zwevers zijn.
De meesten van ons kennen deze Delta's wel en ook ook het matige piepschuim materiaal waaruit ze gemaakt zijn.
Wellicht dat de Swift Maxi beter zal zweven dan zijn kleinere broertje.
Ik heb ze alledrie in het echt zien vliegen en de Swift II zelf mogen ervaren.
Maar de de Swift II van 80cm en de kleinste variant zou ik niet kopen voor het zweefgedrag.
De Swift Maxi zal waarschijnlijk wel iets beter zweven vanwege zijn formaat maar durf er een paar knaken en een bos wortels om te verwedden dat zelfs mijn Hype Wow elektro glider nog meer zweefvermogen heeft dan de Swift Maxi.( die toch echt veel en veel meer vleugeloppervlak heeft dan mijn Hype Wow)
Hopenlijk krijgt de Topicstarter zijn Swift maxi goed vliegend naar tevredenheid.
Vr Gr E

De Swift Maxi zal waarschijnlijk wel iets beter zweven vanwege zijn formaat maar durf er een paar knaken en een bos wortels om te verwedden dat zelfs mijn Hype Wow elektro glider nog meer zweefvermogen heeft dan de Swift Maxi.( die toch echt veel en veel meer vleugeloppervlak heeft dan mijn Hype Wow)
Vleugeloppervlakte is minder belangrijk dan de slankheid van een vleugel als je kijkt naar de zweefprestaties. Wel dien je rekening te houden met het reynolds getal, hetgeen weer duidelijk beperkingen oplegt aan de slankheid van vleugels met een kleine spanwijdte.

Een windmilling prop geeft veel weerstand, vandaar mijn vraag.
Inmiddels heb ik elders op internet meer info gevonden.

Mijn Swift Maxi hoeft niet als een raket door de lucht te gaan. Ik wil hem gebruiken als een testopstelling voor een ArduPilot Mega (APM) autopilot.

Back