vraag 12 volt voeding voor laders

• Topicstarter Topicstarter 968mint
  • Startdatum Startdatum
9

968mint

Guest
Kan helaas met zoekfuncties geen antwoord op de wrsh simpele vraag vinden.(net 2 wkn weer in de modelbouw)

Ik weet dat er laders zijn met een eigen 220v omvormer (bv mijn ultramat 18) deze en de meeste anderen kunnen een hoger laadvermogen leveren met een externe 12 v voeding bv een autoaccu.

Nu zoek ik evt een extra lader of een duolader (rij meestal met mijn zoontje en wil eigenlijk 3 accus tegelijk laden) maar een hoop laders bv een duurdere hyperion hebben een extere trafo / 12 adapter nodig. (bij ao'n b6 ladertje zit er eentje bij. Maar waar kan je deze los kopen. (en dan met een redelijk vermogen, ik vindt nu alleen die kleintjes) Of is het misschien helemaal niet de bedoeling om bv zzo'n hyperion duo thuis te gebruiken.

Schakelende voedingen kun je overal kopen (electronicazaak, modelbouwzaak, online bijv Conrad)

Als je meerdere niet al te zware accus tegelijk wilt laden heb ik misschien nog een tip voor je.
Ik heb zelf onlangs deze gekocht: DYMOND QUATTRO charger + POWER supply 20A | Batterychargers/power supply | Electronic | Staufenbiel

Dit is een combo, dus inclusief voeding. Soortgelijke laders worden ook (goedkoper) verkocht door (Aziatische) webshops, maar aangezien ik geen zin had om te wachten en het ook makkelijker is om evt garantie te claimen, heb ik hem in Duitsland gekocht (geleverd binnen 24 uur 8) )
Je kunt er 4 accu's tegelijk mee laden (NiCd, NiMh, LiPo/Lilon/LiFe en loodaccu's) Enige "nadeel" is, dat je met maximaal 50W per uitgang kunt laden, dus heel zware accupacks duren wat langer.

Ik gebruik hem zelf om mijn 2S 5000mAh LiPo's op te laden en kan als ik zou willen continu doorrijden.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reakties, dus toch deze dingen, ik had wel gewone notebookachtige adaptertjes gevonden maar die geven maar weinig vermogen. de grotere had ik wel bij de locale electronicaman gezien maar waren relatief duur (zijn ze dus ook) en daar ook maar relatief weinig vermogen. Deze voldoen beter. Mogelijk is het beter een losse voeding en lader zonder voeding te kopen (makkelijker om hogere / dubbele laadsterktes te krijgen).. tja kan de ultramat 18 weer weg.

Als je op Ebay even zoekt naar de PSU van een DELL optiplex SX260, SX270 (beide 12.5A) of een SX280 (18A) kan je ze voor 19 dollar vinden, je moet alleen de aansluiting aanpassen en de remote kabel direct of via een schakelaar aan de massa hangen.

Ik heb ze ook, ze zijn lekker klein en werken perfect, ik sta op de 12A versie met gemak in totaal op 10A te laden.

Wil dat nog een beetje ZONDER de 5 volt te belasten ??, Anders gooi je zo 20 tot 50 watt weg, voor een stabiele 12volt spanning....

Zelf heb ik een redelijk zware voeding uit oostenrijk laten komen:
40A voeding.
De service van de jongens daar is echt top. Ook de voeding werkt perfect.

Die 32A voeding van pompebled lijkt me ook een top ding voor die prijs.

Laatst bewerkt:
Kan helaas met zoekfuncties geen antwoord op de wrsh simpele vraag vinden.(net 2 wkn weer in de modelbouw)

Ik weet dat er laders zijn met een eigen 220v omvormer (bv mijn ultramat 18) deze en de meeste anderen kunnen een hoger laadvermogen leveren met een externe 12 v voeding bv een autoaccu.

Nu zoek ik evt een extra lader of een duolader (rij meestal met mijn zoontje en wil eigenlijk 3 accus tegelijk laden) maar een hoop laders bv een duurdere hyperion hebben een extere trafo / 12 adapter nodig. (bij ao'n b6 ladertje zit er eentje bij. Maar waar kan je deze los kopen. (en dan met een redelijk vermogen, ik vindt nu alleen die kleintjes) Of is het misschien helemaal niet de bedoeling om bv zzo'n hyperion duo thuis te gebruiken.

mijn ndrlnds s bst gd mr dt lst vrdmd lstg.*

Even als tip er zijn genoeg leden hier die afhaken vanwege het msn / sms taalgebruik. en het is een kleine moeite om de woorden voluit te schrijven.

ik zou zelf zeggen zoek is op ebay eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
Power Supply 12V.
PSU 12V.

*mijn nederlands is best goed maar dit leest verdomd lastig.

Ik heb ook de BACO voeding.

Werkt prima 25 euro is geen geld.
Zo'n grote voeding is wel wat minder mobiel.
Hou hier rekening mee.
Ik zet er 2 laders tegelijk op uit mijn hoofd 50 watt en 450 watt. hij heeft hier geen enkel probleem mee.

Groet Robert-Jan

Ik heb die Baco voeding ook, werkt prima, ook onder stevige belasting.

Daarnaast een 46A servoervoeding en sindskort een 100A servervoeding, nog kleiner en compacter. Nadeel van de 46A versie is dat er een luidruchtig fannetje in zit, kan best irritant zijn. Al deze voedingen werken zonder belasting op de 5V lijn, in tegenstelling tot de standaard computervoedingen.

Groet,
Gerben

Schakelende voedingen kun je overal kopen (electronicazaak, modelbouwzaak, online bijv Conrad)

Als je meerdere niet al te zware accus tegelijk wilt laden heb ik misschien nog een tip voor je.
Ik heb zelf onlangs deze gekocht: DYMOND QUATTRO charger + POWER supply 20A | Batterychargers/power supply | Electronic | Staufenbiel

Dit is een combo, dus inclusief voeding. Soortgelijke laders worden ook (goedkoper) verkocht door (Aziatische) webshops, maar aangezien ik geen zin had om te wachten en het ook makkelijker is om evt garantie te claimen, heb ik hem in Duitsland gekocht (geleverd binnen 24 uur 8) )
Je kunt er 4 accu's tegelijk mee laden (NiCd, NiMh, LiPo/Lilon/LiFe en loodaccu's) Enige "nadeel" is, dat je met maximaal 50W per uitgang kunt laden, dus heel zware accupacks duren wat langer.

Ik gebruik hem zelf om mijn 2S 5000mAh LiPo's op te laden en kan als ik zou willen continu doorrijden.

Wat word hier bedoeld met 'niet te al te zware accu's''?
Kan je met deze later 4 x2 cel 5000mah tegelijk laden en hoelang duurt het dan?

gr

Je kunt er inderdaad 4x 2 cel 5000mAh tegelijk mee laden. Per uitgang maximaal 50W, dus 1C. Zouden de accu's helemaal leeg zijn, dan duurt het laden dus iets meer dan een uur. In werkelijkheid zul je ze nooit helemaal leegrijden, dus met een minuut of 40 zitten ze weer vol.

Je kunt er inderdaad 4x 2 cel 5000mAh tegelijk mee laden. Per uitgang maximaal 50W, dus 1C. Zouden de accu's helemaal leeg zijn, dan duurt het laden dus iets meer dan een uur. In werkelijkheid zul je ze nooit helemaal leegrijden, dus met een minuut of 40 zitten ze weer vol.

kijk dan weet ik waarvoor ik moet sparen!
Bedankt :D

DYMOND QUATTRO charger + POWER supply 20A | Batterychargers/power supply | Electronic | Staufenbiel
Voor 179,- lijkt me een goede deal.

Laatst bewerkt:
Back