Vraag aangaande ontsteking DA-50

Hallo,

Ik heb een vraag over de ontsteking van mijn DA-50.Ik heb de motor een kleine 3 maanden tweeddehands gekocht via het forum.

Toen ik hem binnenkreeg zat was de ontstekingskabel volledig omwikkeld met een ( te groot ) stuk krimpkous. Zeer stug en lelijk materiaal en aangezien de kabel een halve bocht moest maken was dit lastig.

Besloten de krimpkous eraf te halen. blijkt dat de oude rode ontmanteling volledig weg is. zie alleen nog de kern en een soort alumiumfolie erom heen. Zeer teer materiaal. Wat kan hiermee gebeurt zijn ? en hoe kan ik het het beste weer oplossen ? Weer krimpkous eromheen ?

Bvd,

Klaas-Pieter Maas

Laatst bewerkt:

Uploaded with ImageShack.us

Heb getracht het zo duidelijk mogelijk erop te krijgen.

@ jan van Brenk.
Weet jij vanuit je ervaring met Dl motoren of de ontstekingen over te zetten zijn naar Da ? ( mocht ie niet meer werken ? )

Met vriendelijke groeten,

Klaas-Pieter Maas

Dat alufolie hoort er niet op.

Rest is orginaal.
Misschien is het massa geflecht (afscherming) kapot en moet vernieuwt worden.

Mvg Johan

@ Plotterwelt.

Kun ik hem in dat geval gewoon naar TC opsturen ?

Of moet ik hem maar weer in de krimpkous zetten ?

Krijg helaas geen contact meer met verkoper. Dus kan het hem niet vragen :S.

In iedergeval bedankt voor je reactie.

Klaas-Pieter Maas

Opsturen kan altijd .

Maar is het geflecht kapot dan ?

Een bougiestekker is makkelijk zelf te wisselen (setje voor de CM-6 bougie kost 15 €)

Een krimpkous er omheen is helemaal niet nodig.

Mvg Johan

hij is grotendeels heel, maar er zitten hier en daar wat rafels.

Verder voelt het gewoon heel erg broos aan. Als je normaal zo'n kabel hebt dan voelt deze meer solide de structuur is dan ook dichter.

mvg

Het geflecht moet heel zijn .
Anders krijg je storingen op je ontvanger.

Dit zal ook de vorige bezitter wel gehat hebben , daardoor de alufolie.
Maar dat is een hele schlechte oplossing wat vaak niet veel helpt.

Mvg Johan

Heb de folie eraf gepeuterd.

Valt nog wel mee alleen bij de Zündkerzenstecker en de behuizing zitten rafels. ( je kunt de kern zien ).

Heb mailtje gestuurd naar Gerard Reinsch. Ben benieuwd.

@ Plotterwelt, enig idee van het eventuele kostenplaatje ?

Mvg

Heb getracht het zo duidelijk mogelijk erop te krijgen.

@ jan van Brenk.
Weet jij vanuit je ervaring met Dl motoren of de ontstekingen over te zetten zijn naar Da ? ( mocht ie niet meer werken ? )

Klaas-Pieter Maas

Dat is mogelijk, de hal sensor zal ook vervangen moeten worden en afgesteld moeten worden.
Wat de andere ook al laten weten is dat de mantel beschadigt is, dit is lastig te repareren omdat de cdi niet los te halen is. Wel is in de handel deze matel te koop,en dan over de kabel heen kunnen schuiven en met krimpkous netjes afwerken, dit is een optie.

succes,

Groet,

Jan

Back