Vraag: aanschaf thunder tiger mini titan E325

Een aantal maanden geleden heb ik de keus gemaakt om een ``helicopter`` aan te schaffen. na veel lezen op de forums ben ik naar een modelbouwwinkel gegaan en heb toen een coaxiaal helicoptertje gekocht. Nu een paar maanden later wil ik verder met deze hobby.

Het liefst zou ik een CP kopen en heb zitten twijfelen tussen de Belt cp en de mini titan e325.

na veel lezen heeft de mini titan toch mijn voorkeur. dus heb bij diverse webwinkels gekeken. Heb er nu eentje gevonden: Raptor combo mini Titan E325 Pro super - RCHeliparts.nl
Alleen mij vraag is deze heli word geleverd met zender. is dit ook een zender waarmee je verder kan na deze heli? en kan deze zender ook voor leerling leraar gebruikt worden?

Of is het verstandiger om een kit te nemen en allee onderdelen er zelf bij aan te schaffen. Een kit lijkt me leuker om alles zelf in elkaar te zetten alleen ik begin net met deze hobby dus heb geen ervaring met de elektronica welke ik dan nog aan zou moeten schaffen.

Wat lijkt jullie het verstandigst?

Groeten Dirk

De minititan is een goede heli, ik vind hem een stuk beter dan een Belt.

Je zegt dat je verder wilt met de hobby, dan is het een goed idee een betere zender te kopen. Hier kan je later verder mee, wat met deze zender minder makkelijk gaat. Ook losse electronica is beter dan de bijgeleverde electronica.

Als ik de kit versie aan zou schaffen welke verdere elektronica komt er dan nog bij?
En wat worden de kosten dan ongeveer?
Gr dirk

Simpel gezien:
Swashservo's: 3 stuks HS65 HB ong 75 dollar
staart: 401 met HS5083 ong 150 dollar

Zender: DX7 ong 300 E

Dan heb je denk ik nog een lader nodig ook.

Als ik zow eventjes reken word het 800 à 900 euro. Alleen hoe alles wordt omschreven In de ``vak taal``. begrijp ik er niet veel van :p.

DX7 set met ontvanger en 4 servos is 370 oid.
Goeie gyro + staart servo is 100 tot 200 euro
Motor + ESC = 50 euro
Lipo 3s 2200 mah = 40-60 euro
Lipo Lader = 30-150 euro

En de eigenlijke heli kit kan van alles zijn. Een chinese kloon van 30 dollar of een stukje duitse degelijkheid van een paar honderd euro.

Dus 900 euro zoiets word de aanschaf wel van een kit.
Dat is wel meer dan mijn budget maja je wil wat:p.

De rtf van de mini titan versie vind ik opzich wel een mooie prijs hebben.
Alleen de zender kan je daar niet mee verder diue erbij geleverd wordt?

Hangt ervan af...
Als je het virus echt te pakken krijgt.....
Een brandstof heli heeft vaak 7 kanalen nodig bijv.
En 2,4 Ghz zender i.p.v. 35Mhz is ook wel enorm handig, voor zowel vrijvliegen als clubvliegen.
De electronica kan ook iets beter als je het los koopt..
Als je het als een begin ziet, en je schuwd het niet om op termijn upgrades te gaan kopen op het gebied van je electronica, dan maakt het niet zo veel uit en is het een leuke set.
Ik denk wel dat als je doorgaat met de hobby, dat je na een poosje (aantal keer crashen, en slijtage) goedkoper uit zou zijn door gelijk met wat hoogwaardigere spullen te beginnen.

Grt,
Eric

als je zeker weet dat je doorgaat met de hobbie kan je het beste hoog instappen, ben je op den duur het goedkoopst uit.

En anders zou ik een RTF FP kopen met een simpele zender voor nog geen 100 euro, kan je daarmee iig oefenen en buiten vliegen.

Tevens kunnen de E-sky setjes ook op de PC aangesloten worden voor sim oefenen.

Wat dacht je van 2de hands als beginner <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan komt de zender er nog bij en ben ik bijna evenveel kwijt als de rtf versie.

Ben vandaag langs geweest bij rc world in brielle.
Alleen voor informatie en kijken wat hij had staan.
RC World BV :: RC Helicopters :: Electro :: AT5801SE
Deze heli liet hij me zien. hierbij zat ook een sim. De prijs was euro 359.
Ook hadden ze reserve onderdelen hier.
Alleen qua prijs heb ik ook bijna de mini titan.

Laatst bewerkt:
Ik heb even op internet zitten zoeken en kwam met deze set-up.
- Raptor mini Titan E325 KIT w/Motor & ESC
- Thunder tiger TG6100M heading hold Gyro
- FP 3S 2170mAh Evo25
- C1016 Ace micro servo ( 3x)
- C0915 Ace micro servo
- FUTABA FF-6 (T6EXP) 2.4 GHz 6/7/0
- GRAUPNER Ultramat 6 12/220V lader (Li-po)

Is deze samenstelling goed?
Of vergeet ik nog dingen?

Simpel gezien:
Swashservo's: 3 stuks HS65 HB ong 75 dollar
staart: 401 met HS5083 ong 150 dollar

Zender: DX7 ong 300 E

Dan heb je denk ik nog een lader nodig ook.

Die servo's of de HS65MG op de swash en dan misschien i.p.v de 401 een LogicTech 2100T gyro, scheelt je een paar tientjes. Als staartservo kan je ook kijken naar de Futaba S9257 of misschien zelfs de LogicTech LTS-3100G (is een verkrijgbaar als combo met de 2100T). Zelf heb ik geen ervaring met die 3100G servo.

Vandaag mijn bestelling gemaakt.
1 x Raptor mini Titan E325 KIT w/Motor & ESC
1 x Gyro GY 401
1 x FP 3S 2500mAh Evo25
3 x C1016 Ace micro servo
1 x C0915 Ace micro servo
De servos zijn geen geweldige kwaliteit maar om ermee te beginnen lijkt me goed genoeg.

Daarnaast heb ik nog een Spektrum DX7 besteld.
het enige wat ik nog bestellen moet is een oplader voor de accu..
Maar weet niet welke ik zal nemen? Graupner ultramat 6 kan dat voor deze accu?

De servo's ga je spijt van krijgen. De tandwielen zijn van plastic en snel stuk (ervaring). Een paar tientjes meer voor de HS65MG of minimaal de HS56HB (carbonite gears) geeft je meer lol.

Die servos ik ga het proberen en heb er nu al beetje spijt van bij het in elkaar zetten:P
De heli staat in elkaar moet de bladen nog erop zetten en balanceren.
Alleen moet ik nog een zender aanschaffen en een acculader...
Heb na gedacht over de DX7 en dan icm Ar 7000 ontvanger.
Alleen nu de acculader welke raden jullie aan?

Laatst bewerkt:
Back