Vraag: aanschaf thunder tiger mini titan E325

Als je echt voor een goede wilt gaan dan een Hyperion Duo lader of de Graupner Ultra Duo 50.

Voor het begin misschien iets overdone dus kan je voor een Hyperion 0606i AC/DC gaan. Prima lader voor zeker niet teveel. Kan je bij een sponsor van het forum kopen

Laders - JC RC Power

Even kijken of je alleen 220V wilt laden of dat je ook op het veld met 12V aan de gang wilt.

bedankt voor de tip van de laders.
Heb nu alleen het probleem dat ik bij de rotor bladen het plastic te ver heb gesneden waardoor het nu een stuk is ingescheurd...
Ben nu aan het kijken voor andere rotor bladen.

Ben aan het zoeken voor rotorbladen alleen Wat kan ik als beginnende heli vlieger het beste aanschaffen. De orginele bladen of carbon?
De orginele zijn bijna overal uitverkocht.

Neem niet de originele houten met de gaten erin. Neem de Align pro 325 woodies. Deze zijn perfect voor de Mini Titan

Ik heb de heli in elkaar. Alleen krijg de gyro niet draaiende ik heb een AR-7000 ontvanger en de 401 gyro. heeft iemand dezelfde setup en kan deze evt. een foto sturen??

11. GEAR is used to adjust gyro gain. + value is hh mode. – value is rate mode. Set these initally at +72% and -28%. Readjust after a test hover.

Gear wordt gebruikt om de gyro gain af te regelen. + waarde is HH (Heading Hold) en - waarde is Rate Mode. Start eens om deze op +72% en -28% te zetten. Schakelaar uiteraard in de juiste stand.

Throttle = motorregelaar
Aile = rechter servo
elev = hoogte servo
rudder = gyro
gear = NIKS
aux 1 = linkerservo
aux 2 = sensitive draad van gyro

Is dit zow goed aangesloten?

Zit nu wel voor me werk in Egypte voor de aankomende 3 weken. En heb me heli niet bij dus word volgende maand pas weer..

Laatst bewerkt:
ik zoek revell modelbouw.
ik ben beginer.
welk niveau heb ik nodig??
groetjes wouter

De DX7 gaat in het gyro menu standaard uit van het gear-kanaal voor de sensitivity van de gyro dacht ik. Dus je kunt die losse draad van de gyro daar in pluggen of je kunt in he gyro menu het kanaal veranderen waarop die de sensitivity regelt.

Heb je je gyro op Aux2 gezet (dus zender aan met de 2 knoppen ingedrukt?)

En wat heb je dan als gain ingesteld?

Ik zal volgende week weer thuis zijn en kan dan precies kijken hoe ik alles aangesloten heb. ben momenteel bezig met de boekjes door te lezen onder andere van me zender en denk dat daar de fout zit. De gyro wou niet aan er brande geen lampjes niks eigenlijk.
Nu zit ik dus aan boord maar ken niet vliegen heb stukjes gelezen over simulatoren wil deze ook aanschaffen zodat ik hier ook kan oefenen/``vliegen``. Alleen ik wil wel me eigen zender daarbij kunnen gebruiken DX7 welke sim is dan het verstandigst om aan te schaffen? en wat doen deze sims qua prijs

Phoenix, bij Fast-Lad kost net iets meer dan 100 euro inc verzendkosten. Ik vind dit zelf een erg goede sim.

Ik zag op de site van quartel phoenix voor 109 euro aanbieding en aangezien ik ook nog een laad kabel nodig heb voor me accu denk ik deze gelijk mee te bestellen.
Zijn er nog andere mensen die een goeie sim weten?

Ik las ook ergens dat er sims zijn die je moet updaten waarvoor je moet betalen is dat bij phoenix ook zow?
Ik heb hier een datalimiet waaraan ik me moet houden dus kan niet alles opzoeken.

Nee,
Phoenix is juist een van de weinige sims waar je niet voor de updates hoeft te betalen ;)
mooi ding...heb hem zelf ook..:mrgreen:

Back