Vraag: Double horse 9100 of 9104

• Topicstarter Topicstarter Atasch
  • Startdatum Startdatum
A

Atasch

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Welke van deze 2 series helicopters is het beste?
Double horse 9100 of de double horse 9104 ??

De goedkoopste die ik gevonden heb is op starbazaar.nl

9104
Double Horse 9104 3.5 ch SINGLE BLADE Big Size

9100
Double Horse 9100 Single Blade 3CH RC Helicopter

Ik heb zelf al ervaring met helicopters vliegen, maar die zijn niet single blade. Inmiddels heb ik al veel video reviews gezien en vind het tijd om eens een keer over te stappen naar een single blade model. Want ik heb begrepen deze zijn sneller ?

Was is het verschil tussen deze 2 en wat raden jullie mij aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Je zegt al ervaring te hebben in heli vliegen, met wat en hoelang al?
Om eerlijk te zijn raad ik je geen van beide aan, het zijn 3 kanaals heli's en je zult vrees ik niet veel leren door deze te vliegen. Ik spreek uit ervaring, ik ben begonnen met 3 kanaals en ben direct overgestapt op 6 kanaals cp.
Dit verschil is enorm, en moest ik herbeginnen, ik zou als 1ste single blade een E-flite blade 120SR of een Nine eagles solo pro bijvoorbeeld aangeschaft hebben. Als je eentje koopt, ben je naar mijn mening beter met een iets duurder model waar je meer geniet van hebt.

Greetz
Sander

De 9104 is 20.5cm groter...

Zijn niet duur maar zoals hierboven ook al wordt gezegd misschien is een 4ch leuker....

Wil je hierna ook CP vliegen?

Ik heb zelf ook een Dh9104, om dat ding een beetje fatsoenlijk te laten vliegen moet je de nodige modificaties doen. Kijk [URL="
[/URL] maar eens.

Zoals hierboven al gezegd, het is een 3ch heli, waar de kans groot mee is dat je jezelf verkeerde dingen aanleert. De Blade 120SR heb ik ook, en dat bevalt prima. Wel opletten dat dit een FP is (de vlieghoogte regel je met meer "gas"), en als je overstapt naar CP moet je wennen dat je de vlieghoogte met de stand van de rotorbladen regelt.

Grtz Erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Je zegt al ervaring te hebben in heli vliegen, met wat en hoelang al?
Om eerlijk te zijn raad ik je geen van beide aan, het zijn 3 kanaals heli's en je zult vrees ik niet veel leren door deze te vliegen. Ik spreek uit ervaring, ik ben begonnen met 3 kanaals en ben direct overgestapt op 6 kanaals cp.
Dit verschil is enorm, en moest ik herbeginnen, ik zou als 1ste single blade een E-flite blade 120SR of een Nine eagles solo pro bijvoorbeeld aangeschaft hebben. Als je eentje koopt, ben je naar mijn mening beter met een iets duurder model waar je meer geniet van hebt.

Greetz
Sander

Hallo Sander, bedankt voor je reactie!
Ik had wat duidelijker kunnen zijn, sorry.
Wat ik met ervaring bedoel is dat ik al goed overweg kan met een dubbelrotor helicopter (dus niet single blade).
Om meteen met een 6CH te beginnen ben ik een beetje bang, aangezien een vriend van mij dat afraadde.

De 9104 is 20.5cm groter...

Zijn niet duur maar zoals hierboven ook al wordt gezegd misschien is een 4ch leuker....

Wil je hierna ook CP vliegen?
Dus alleen groter. Maakt het verder niet uit als je buiten vliegt? Is het niet, groter = beter? Momenteel blijf ik op FP.

als je overstapt naar CP moet je wennen dat je de vlieghoogte met de stand van de rotorbladen regelt.

Grtz Erik
Ook dat is een reden voor mij om op FP te houden.
Trouwens die video heb ik ook gezien.

Hallo Sander, bedankt voor je reactie!
Ik had wat duidelijker kunnen zijn, sorry.
Wat ik met ervaring bedoel is dat ik al goed overweg kan met een dubbelrotor helicopter (dus niet single blade).
Om meteen met een 6CH te beginnen ben ik een beetje bang, aangezien een vriend van mij dat afraadde.

Dus alleen groter. Maakt het verder niet uit als je buiten vliegt? Is het niet, groter = beter? Momenteel blijf ik op FP.

Ook dat is een reden voor mij om op FP te houden.
Trouwens die video heb ik ook gezien.

Ik heb de 9100 gehad, ik had al wat 3.5 Ch coaxen en Solo Pro. Ik vond het principe van de 3.5 Ch. single rotor wel grappig maar eigenlijk was het niet veel. Hij reageerde erg traag op alle stick bewegingen. Ergens op internet stond dat hij de ruimte van een vliegtuig nodig had en dat is ook een beetje zo. Als ik jou was zou ik een Nine eagles Solo Pro nemen en dan bij HK of Miraclemart of zo bestellen. HK heeft zelf ook nog een cloon hiervan. Kost niet zoveel, onderdelen volop, en beproefde kwaliteit.
Voordel is je kunt er mee binnen vliegen maar bij redelijk stil weer ook buiten. Ik doe allebei en voornamelijk savonds is het vaak windstil genoeg om rondjes rond een lantaarnpaal te vliegen.

Als je niet direct naar 6Ch over wilt gaan moet je dat zeker niet doen. Een 4Ch FP heli is in principe de beste overgang, omdat je dan een goed gevoel krijgt van hoe je een heli in mode 2 moet besturen. Hoe groot de volgende stap is bepaal je zelfs.

Ik zou een kleine FP nemen, mSR, Solo Pro, Bravo SX, etc. In de wintermaanden ben je vaak op binnen vliegen aangewezen, en daar zijn deze kleintjes prima voor.

Ik heb mijn twijfels bij het advies om zo'n kleine heli te kopen. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk.
Persoonlijk wil ik zelf later 6channel vliegen. De TS is hier wat vaag over omdat hij als antwoord op die vraag geeft dat hij momenteel op FP blijft. Nou weet ik dus niet of hij LATER wel CP gaat of niet.

Maar zijn de kwaliteiten die je leert met het vliegen van een kleine heli zoals de mSR of de solo pro te vergelijken met de kwaliteiten die je nodig hebt om bijvoorbeeld een honeybee in de lucht te houden?
Ik zie filmpjes van mensen die zulke kleine toestellen namelijk laten dansen in de lucht en dan denk ik, komen hier nou echt skils bij kijken of is de heli gewoon zo gemakkelijk te vliegen.

Met andere woorden komt het besturen dan een redelijk formaat FP heli niet meer in de buurt van een CP ?

Ik heb mijn twijfels bij het advies om zo'n kleine heli te kopen. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk.
Persoonlijk wil ik zelf later 6channel vliegen. De TS is hier wat vaag over omdat hij als antwoord op die vraag geeft dat hij momenteel op FP blijft. Nou weet ik dus niet of hij LATER wel CP gaat of niet.

Maar zijn de kwaliteiten die je leert met het vliegen van een kleine heli zoals de mSR of de solo pro te vergelijken met de kwaliteiten die je nodig hebt om bijvoorbeeld een honeybee in de lucht te houden?
Ik zie filmpjes van mensen die zulke kleine toestellen namelijk laten dansen in de lucht en dan denk ik, komen hier nou echt skils bij kijken of is de heli gewoon zo gemakkelijk te vliegen.

Met andere woorden komt het besturen dan een redelijk formaat FP heli niet meer in de buurt van een CP ?

Ik snap je insteek. Het is me ook niet geheel duidelijk of de topicstarter al met 4 kanaals coaxen heeft gevlogen, of alleen met 3 kanaals. In het laatste geval moet je niet alleen met een minder stabiele heli leren vliegen, bij bijvoorbeeld de keuze voor een Honeybee FP, maar ook gelijk een nieuwe stick-bezetting leren. Heb je nog geen 4 kanaals ervaring, dan is een kleine zelf stabiliserende FP een goede manier om vertrouwd te raken met mode 1 of mode 2 besturing, en oefenen van orientatie, zoals neus naar je toe, etc.

Ik heb nu goede ervaringen met de DH 9104.
Ik train in een grote garage box, ca. 4 meter breed en 3 meter hoog, diepte ca. 8m.
De 9104 kan ik nu binnen de muren houden en ook niet tegen het plafond laten stuiteren.
Het besturen moet zeer gedoseerd gebeuren en dat is mij nu ook goed gelukt.
De snelheid heb je alleen nodig als je buiten wil vliegen met uiteraard weinig wind.
Ik probeer de heli zo stil mogelijk te houden in de lucht dmv. het trimmen, zelfs korte bochten maken lukt mij dan ook.
En nogmaals de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur, mocht je een behoorlijke crash maken.

Ik heb nu goede ervaringen met de DH 9104.
Ik train in een grote garage box, ca. 4 meter breed en 3 meter hoog, diepte ca. 8m.
De 9104 kan ik nu binnen de muren houden en ook niet tegen het plafond laten stuiteren.
Het besturen moet zeer gedoseerd gebeuren en dat is mij nu ook goed gelukt.
De snelheid heb je alleen nodig als je buiten wil vliegen met uiteraard weinig wind.
Ik probeer de heli zo stil mogelijk te houden in de lucht dmv. het trimmen, zelfs korte bochten maken lukt mij dan ook.
En nogmaals de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur, mocht je een behoorlijke crash maken.

Uiteraard voor Indoorvlieger is dit mosterd na de maaltijd, maar voor een nieuw lid of andere belangstellende lijkt mij dit toch nog wel relevant.

Back