vraag: dubbele f550 mogelijk ?

Ik loop aal een tijdje met de volgende vraag rond.

Stel je monteert 2 f 550 onder elkaar, de onderste onderste omgekeerd, zodat ie pusht.

De conrollers sluit je per paar aan een uitgang.

De vraag : is dit mogelijk?
Win ik aan lift, ook als ik meer accus meeneem?

Graag een antwoord van de experts.

als je 2 propellers boven elkaar plaatst dan zullen ze minder efficient werken door de turbulentie van de ander, en er is immers al een luchtstroom die naar beneden gaat waardoor het effect van een motor/propeller kleiner wordt.

Het is uiteraard speculeren maar hoewel ik zeker weet dat je meer stuwkracht krijgt vraag ik me af of het verschil de operatie zinvol maakt. Het model wordt immers ook 2x zo zwaar maar heeft niet 2x zoveel stuwkracht.

Een kleine toevoeging: Wat is de toepassing waarvoor je een decacopter nodig hebt?

qua lift zal je wel wat hoger uitkomen, zeker als je op de onderste motoren een iets grotere prop monteerd dan boven. qua sturing kan het ook. ik weet niet precies wat je bedoeling ermee is, maar denk dat het niet ideaal is. voornamelijk omdat die frames op di manier geen enkel landingsgestel etc hebben. ik zou als je een coactiaal hexa wilt, een buizenframe met landingsgestel en dubbele motormounts pakken. maar in theorie kan het zeker.

de bedoeling :

meer lift met het materiaal dat ik al liggen heb ( op 1 motor na).

En omdat het gewoon me nieuwsgierig maakte.

De F550 bevalt me, maar de power valt me wat tegen.

Ik kan natuurlijk ook de zogenaamde heavy lift conversie doen, maar dan kan ik evengoed aan een zwaarder model denken.

De s800 vindt ik super, maar het prijskaartje is me wat te.

Misschien toch op zoek naar een alternatief waar ik de wookong op monteer, en dan op de F550 een naza.

Iemand een idee voor een betaalbaar alternatief?

met dank aan de auteurs van de huidige reacties.

Twee proppellers boven elkaar noemen ze een Y versie van een multicopter.
Zoek maar eens op Y6 multicopter en Y8 multicopter

Y6
images

Oktokopter vs Y8 ?

Een wookong kan dus een octokopter of een Y 8 aansturen.

Is er een verschil in power, wendbaarheid, controle enz?

Want ik kan nattuurlijk ook denken aan een ombouw van dji450 naar Y8.

De dj550 met stock motors is wat sloom geworden met de gopro eronder.
Wou graag wat meer power, voor sneller climb en bij snel dalen betere afremmogelijkheden.
Nu is het dikwijls op het randje.

Laatst bewerkt:
een gewone multi heeft altijd meer lift dan een coaxiaal setup. wat is je huidige setup van f550? hier met gopro geen enkel probleem.

Back