Vraag: Hoe kan ik mijn mini titan maximaal opdrijven?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Hoi,

Precies een jaar geleden kocht ik men mini Titan, maar nu ik pas afgestudeerd ben en ga werken zou ik eens een 'super' upgrade willen doen. Gewoon jah het beste wat er van te maken valt maar toch nog binnen een budget van 400-500€.

wat ik momenteel gebruik:
- orginele blades op hoofdas en staart
- futaba gy401
- 3x Robbe fs60 servo's
- 1x Hitec HS 81MG servo
- Graupner MX12/R700 ontvanger
- plastic rotorkop
- Align 25A regelaartje
- orgineel motortje (paars ding, weet de naam niet meteen)
- EVO20 3s 1800mAh lipo
- Robbe 1-4s 3000mA lader + 1-5s robbe balancer

hoe kan ik hier nu een prachtig "WAW" helicopter van maken die perfect vliegt met grote kracht? ik ben niet zo erg meer thuis in dit wereldje. wat naar ik meen wel belangrijk is:

- 3cellen of 4cellen (ik zou zeggen 4), hoeveel capaciteit, welk type?
- welke regelaar?
- welke motor?
- welke blades?
- welke (digitale) staartservo?
- welke besturingsservo's (zijn die 3 robbe servotjes wel sterk genoeg?)
- is die ontvanger dan nog goed genoeg?
- is de aluminium rotorkop een must (of gaat dit de prijs astromomisch naar boven halen)?

het enige wat niet mag veranderen die GY401, die zou toch wel goed genoeg moeten zijn?
graag wat hulp!

alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je zoveel wil upgraden of veranderen aan een goed vliegende heli...
Zou ik kiezen voor een tweede heli, T-rex500, Logo400 of zelfs groter, en daar de centen aan uitgeven.
Dat is wat ik ga doen.
Dan heb ik de MiniTitan om dingen zonder al te veel druk uit te proberen en mijn grote heli om de goed getrainde figuren in uitvoer te brengen.

Als je toch de MiniTitan wil pimpen/opvoeren.., Maakt het veel uit of je 3S of 4S kiest.
Dit bepaald namelijk je motor (tandwielverhouding) en regelaar.
Op 3S kan je met de ingebouwde BEC van een 40A ESC vliegen, met 4S wordt er meestal gebruik gemaakt van een externe BEC.

Als je de motor en ESC wil upgraden dan is het merk "Scorpion" erg hot op het moment.
Heel sterk, constante headspeed, blijft koud.
Type hangt een beetje af van je tandwiel verhoudingen en gewenste vliegtijd.

Bladen, staat Radix Cfk 325 nog steeds bovenaan.

Digitale staartservo, nog altijd de Futaba 9650 of digitale soortgelijk in torque en snelheid.

Swash Servo's, De Hitec 65MG's zijn nog altijd populair, Je zou kunnen zoeken naar digitale MG servo's op 6V als upgrade.
Alhoewel ik dit dan wel zinloos vind als je geen top piloot bent...

Ontvanger,
Als je geen storing hebt dan is iedere park ontvanger goed genoeg....
Je kan er altijd voor kiezen om bijv. naar 2,4 Ghz te gaan als je vaak met anderen vliegt, geen gezeur meer met frequenties e.d......

Een alluminium rotorkop slijt minder en heeft minder flex, is dus stijver, en heeft minder speling.
Bij een crash heb je vaak ook minder schade.
Ik vind de Kasama kop voor de MiniTitan nog steeds de mooiste (licht, compact, en prachtig afgewerkt)

Als je nog meer 3D gaat vliegen zou ik juist wel naar een andere gyro kijken....
De 401 is prima hoor, maar als je een erg constante pyrorate (ronddraaien van de staart) wil hebben tijdens het vliegen dan is de SPARTAN gyro volgens velen het neusje van de zalm.

Eric

Voor de ESC zou ik gewoon deze nemen, het neusje van de zalm volgens mij en geen extra BEC nodig als je 4S gaat (ingebouwde switching BEC).
Kontronic Jazz 40-6-18
Motor:Scorpion HK-2221-6 V2
Gyro:Spartan of CSM SL720
Staartservo:Futaba 9257

erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back