Vraag HPI Savage gas en rem

Goede middag,

Ik ben al een tijd in het bezit van een savage, nu heb ik het volgende probleem, als ik gas geef dat remt mijn savage, maar de gasschuif gaat gewoon open.

Ben in het bezit van een spectrum zender, die heb ik net gereset. Maar
blijf met het zelfde probleem zitten.

Wie kan mijn helpen wordt er gek van.

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen gr rob

Laatst bewerkt:
Dit moet toch met de instellingen van je zender/ontvanger te maken hebben. Ik denk opnieuw kalibreren/linken
Anders kijk even in het boekje bij de instellingen misschien dat je daar wat wijzer van wordt

had de zender al op fabriek instellingen gezet, maar dat is het ook niet. Jij bedoeld opnieuw binden?

Net een nieuwe binding gemaakt, maar nog steeds het zelfde probleem.

Door het menu heen gebladerd maar kan niet vinden.

Laatst bewerkt:
ben niet bekend met de savage maar lijkt me meer een mechanisch probleem, als de gasschuif wel open gaat met gas geven dan beweegt de servo de goede kant op lijkt mij. kijk eens of de stang tussen de servo en het remsysteem wel vrij kan bewegen met gasgeven.

groet Efrem.

kan gewoon vrij bewegen, het is heel raar net wat je al aangaf, de gas schuif gaat open, dan zal het niet aan de zender instellingen liggen.

Maar waar aan wel van de week deed de savage het nog goed.

Dan zul je toch met wat meer informatie en wat foto en/of filmmateriaal moeten komen. Gebaseerd op: "Eerst deed hij het nog en nu niet meer." zul je niet veel bruikbare reacties krijgen.

full
is dit wat jij hebt

Laatst bewerkt door een moderator:
de info is als ik gas geef, dat de gasschuif open gaat en dat de auto dan gaat remmen. ( Wat heel raar is), opnieuw gebonden maar het zelfde probleem.

en als ik rem met de auto dan remt de savage ook. dus hij remt bij gas en rem. Gas stangetje nagekeken maar die werken goed.

En zoals reeds eerder gezegd kan dat bijna alleen maar een mechanisch probleem zijn. Je zender resetten / opnieuw binden zal dus niets uithalen. Nogmaals: met alleen een omschrijving van het probleem gaan we hier niet uit komen. Hetzelfde als de garage bellen met de opmerking dat je auto een vreemd geluid maakt en vervolgens vragen wat het probleem kan zijn.
Als ik zo naar de foto van rc andre kijk, lijkt het me dat er ergens een nokje o.i.d. in het gassysteem zit, wat ervoor zorgt dat de rem alleen in 1 richting wordt meegenomen. Als ik jouw beschrijving lees, zou ik zeggen dat daar iets fout zit.

Als je gas geeft, zou de meenemer vrij over de remstang moeten schuiven. In jouw geval doet hij dit waarschijnlijk niet, dus kijk even wat ervoor zorgt dat dit niet soepel loopt (vuil? stangetje krom?)

bedankt voor de info, allemaal. Ik heb een andere gas rem erop zitten maar komt wel op het zelfde neer. gr rob

Toch nog even gekeken naar de savage, remsysteem eraf gehaald en schoongemaakt, en wat instellingen veranderd en het werkt weer, micropuller en de andere mannen, bedankt voor het mee denken.

gr rob

Back