vraag: laden seriëel geschakelde accu's

• Topicstarter Topicstarter modelfreak_19
  • Startdatum Startdatum
M

modelfreak_19

Guest
of ik de juiste benaming geef??????. maar om het even duidelijk te maken,

ik heb 2 6 packs 3300 mah, de plus aan de plus, en de min aan de min gekoppelt, om zo een accu te krijgen van 7,2 volt aan 6600 mah

nu is mijn vraag, kan dit gewoon geladen worden op een lader, of kan ik beter de pakketen apart laden

:? zo krijg je 3300 mah 14.4V. je moet de + aan de + zetten en de - aan de - van beide accus.
over je vraag, als het nieuwe accus zijn kan het , zijn het gebruikte liever niet.
m.v.g Marijn

pizaboer zei:
je moet de + aan de + zetten en de - aan de - van beide accus.
Dat schrijft hij toch? :lol:
Als je ze tegelijk gebruikt (dus eigenlijk als één pakket) is het geen probleem (mits zelfde type accu).
Als je ze appart (na elkaar) gebruikt; niet doen.

als je ze eerst matched kan het wel maar aangezien dit nogal nauw luister kan je ze beter apart laden, en jij hebt geloof ik meer dan 1 lader :P dus moet wel lukken.
wat er gebeurt als je ze niet matched is zegmaar tijdens het laden het ene pack als vol terwijl het andere pack nog op 90% zit dan laadt die lader vrolijk door en overlaadt je je andere pack.

@pizzaboer. je vergist jezelf denk ik lees het bericht van modelfreak_19 nog maar eens goed.

erwin was met net voor :(

Overigens hebben we het hier over parallel-geschakelde accu's en niet over serieël. :wink:

Erwin Lokhorst zei:
pizaboer zei:
Als je ze tegelijk gebruikt (dus eigenlijk als één pakket) is het geen probleem (mits zelfde type accu).

het gaat wel om de zelfde cellen, en merk. het zijn cellen die ik niet gebruik, voor de rc, dus dat ze wat minder worden, vind ik niet zo erg, hij is bedoeld voor een motor check, aangezien deze aardige pieken vraagt, redt ik het niet met één (stort in na 4 tests) daarom deze vraag.

allen alvast bedankt voor de antwoorden, ikzit in ieder geval op de goede weg, zodat ik de lader niet opblaas. (stromen en weerstanden ed. is niet mijn sterkste kant)

Erwin Lokhorst zei:
pizaboer zei:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
sorry , omdat hij er serieël bij had staan was ik er van uit gegaan dat hij de - op de + had gezet!.

Het paralel laden van nicad's en Nimh's is niet aan te raden. Gewoon als losse packs laden en als ze vol zijn kun je ze wel paralel geschakeld gebruiken.

Back