Vraag Mod. een sticky maken voor hellingvlieglocatie's

Hallo

Vraag voor een moderator. Is het een goed idee om een sticky te maken van alle locaties voor het hellingzweven.
En dan met locatie, welke windrichting, dichtbijzijnde adres voor de tom tom gebruikers, foto e.d.

Mvg,

Dainël.

ik dacht dcat ik daar al ooit eens een draadje over begonnen was, maar dat is alweer een behoorlijke tijd terug en nooit als stickie bovenaan gezet.

Theo Coenen zei:
ik dacht dcat ik daar al ooit eens een draadje over begonnen was, maar dat is alweer een behoorlijke tijd terug en nooit als stickie bovenaan gezet.

Oke misschien kan dat dan als nog.

Mvg,

Daniël.

Misschien is het wel aardig om van hellingvlieg-stekken ook zo'n overzicht te maken met GoogleMaps, net zoals van de clubvelden op de site van Kennemerland (http://www.aeroclubkennemerland.nl/ack_clubs.html)
Misschien is er iemand die daar handig mee is? En dan niet de "misschien bruikbaar" stekken, maar alleen die hun bruikbaarheid bewezen hebben...

O ja, in dat andere draadje zag ik weer de vraag hoe hoog een bult moet zijn om bruikbaar te zijn. Dat hangt van een aantal factoren af, maar vooral van hoe laminair de wind aanstroomt! Dat betekent dat je aan de kust al aan twee meter genoeg kan hebben (echt waar), maar in het binnenland kan tien nog te krap zijn. Ook de stabiliteit van de lucht spreekt hier mee; bij thermisch weer (=onstabiele lucht) zal je niet boven kunnen blijven op een hobbeltje waar je op een andere dag nog kon vliegen.

Bart

Ik zal Wubbe op dit draadje wijzen, die maakt allerlei kaartjes met Google maps (en is ook hellingvlieger). Begin maar vast met het posten van wat coordinaten! Ik sta altijd op Langevelderslag, maar dat weet Wubbe ook te vinden.

Kunnen we niet een google map maken met hierop de prikkertjes en de bij die plek behorende extra info als windrichting enz.

Zo'n kaartje is inderdaad kinderlijk eenvoudig.
Ik heb hier even wat gemaakt. Als jullie locaties toe willen voegen, post ze dan in dit draadje, dan voeg ik ze toe.

Leon

draadje op verzoek vastgeplakt.

Aanvullingen, locaties, plaatjes en kaartjes graag daar.

Wubbe zei:
Zo'n kaartje is inderdaad kinderlijk eenvoudig.
Ik heb hier even wat gemaakt. Als jullie locaties toe willen voegen, post ze dan in dit draadje, dan voeg ik ze toe.

Leon

Maar eigenlijk moet de Moderator hier een Sticky van maken zo dat dit duidelijk en overzichtelijk wordt. Het is niet handig dat je eerst een hele draadje moet doorspitten voor die locaties. Wie is hier eigenlijk de Moderator dan kan ik hem eens een PBtje sturen.

Mvg,

Daniël.

Dan stem ik liever voor een nieuw draadje komt met een mooi duidelijk beknpot overzicht van de locaties uit de andere draadjes, kun jij of iemand dat doen?

Niek zei:
Dan stem ik liever voor een nieuw draadje komt met een mooi duidelijk beknpot overzicht van de locaties uit de andere draadjes, kun jij of iemand dat doen?
Dat is juist wat ik bedoel, ik wil dat best wel doen als jij daar dan een sticky van maakt en als ik veel input van de mede forum leden krijg natuurlijk.
Op die manier krijgen we een mooi overzicht.

Mvg,

Daniël.

Back