vraag motorisering GTM Hanriot HD1

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
goedenavond Luitjes,

van GTM heb ik - volgens zijn zeggen - de laatste Hanriot HD1 gekocht in 1/4 scale.
Glenn Torrance Models | 1/4 Scale Kits | Hanriot HD-1 Biplane

Nu heb ik een OS 160 gemini, waar ze goed mee vliegt, alweer volgens Glenn. Deze echter zit nu op een Piper Cub en moet ik dus (steeds gaan) overbouwen.

Het lijkt mij wel aardig om een radial-engine te monteren maar ik heb geen idee wat nu ´iets voor de HD1´ zou zijn (vooropgesteld òf het al wat is natuurlijk).

Gaarne ter info, alle info is informatie.

Als ik op het verkeerde forum zit, gaarne even een berichtje. verander ik het.

Groet

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Peter,

Mooie kist man! :yes:
Zal menigeen hier jaloers op zijn.

Wat is de diameter van de cowl en welk eindgewicht wordt aangegeven?

Een Seidel 7 cil. 70cc lijkt overkill maar zou heel goed kunnen.
Je hoeft natuurlijk niet volgas te vliegen en het geluid is juist in de lage toeren het mooist.
Het geluid is echt heerlijk en de motor trilt nauwelijks op je airframe.
Deze motor vliegt ook mooi op b.v. de Proctor Fokker EIII (7-8kg).
Goede kandidaad lijkt me.
Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan b.v. de OS Sirius of Saito 5 cilinder welke ook goed zouden passen op je kist.

Succes met je keuze.

Groeten, Ralf

Weet niet of een OS sirius het zou redden, ik vind dat deze weinig power heeft, vergeleken met ander motoren ( is dan ook maar een 50cc), ofwel de nieuwe Sirius :D

ASP en PH heb ik goeie ervaringen mee, alsook Seidel qwa starten, betrouwbaarheid,vermogen..

Er zijn ook stermotoren van nederlandse fabrikaat
Brouwn bear motoren
Die heeft een 54cc 5 cilinder ster waar geen seidel of os tegenop kan

De asp stermotoren schijnen problemen te hebben met afbrekende onderdelen

De nieuwe seidels kun je het beste bij HK bestellen
Die worden namelijk in india gemaakt
Ze schijnen minder te zijn dan de oude oer seidel al word het nu beter

Bij seidel zelf bestellen begin daar maar niet aan
Ik ben al meerdere mensen tegen gekomen die na 3 jaar nog hun betaalde motor moeten krijgen

Laatst bewerkt:
Enige 'nadeel' (meer esthetisch) van de brown bear motoren, vind ik de verbinding met siliconenslang , dat vind ik wat jammer, maar anders super motoren.
Wil je een uniek stuk, en goed en betrouwbaar, dan is brown bear inderdaad een grote kanshebber :D

ASP, er zijn enkele 'mindere' motoren afgeleverd geweest, maar soms moet je ook kijken van waar het komt, kwam ergens een draadje tegen van een man, en die was verontwaardigd dat er een lager kapot gegaan is, en daardoor veel schade heeft aangericht in zijn ASP 400..

Mijne heeft nu al 2 bidons van 5 liter weggedraaid, en draait super, beter dan de OS 5 cylinder

Pas als je dan de foto's ziet, zie je gewoon dat die man GEEN zorg besteed aan zijn motoren..

Hobbyking vertelde mij geen UMS stermotoren meer te verkopen, daar de licentie nu bij Horizon hobbies is ( vertelde UMS me ook al)

Ze hadden nog enkele UMS/ Seidels op stock, en verkochten deze aan goeie prijzen, helaas is hun stock op :mad:

vraagje motorisering Hanriot

de diameter van de cowl is 26 cm.

het gewicht is tussen de 16 en 18 lbs (amerikaans?: maakt dat verschil?)

Dus zo tussen de 7 en 8 kg. (lichter dat mijn TC Cap met zenoah 62 Hydro, 8,9 kg)

Of een Saito 3 cylinder?

Ik lees wel

groet
Peter

Back