Vraag over acromaster

• Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
A

apachedemo

Guest
Hallo

Ik ben van plan om een acromaster te kopen, maar ik heb geen idee wat voor motor er op moet! ik heb al op het forum gezocht maar daar adviseren ze alleen een dure motor die bij de acromaster hoort maar die is voor mij te veel te duur. Dus mijn vraag is weet iemand ook of er ook een goedkopere motor voor te krijgen is?

Groeten Sybren

Laatst bewerkt door een moderator:
Die link zie ik even niet? Ik zit ook bij de rabobank en kan probleemloos bij Hobbyking bestellen?

Er zijn zat goedkopere alternatieven te vinden, als je er zelf ook wat moeite voor wilt doen. Dus niet alleen zoeken naar panklare linkjes naar een koopbare motor, maar even kijken naar wat mensen zeggen, wat de eisen zijn, enzovoort.

Bijvoorbeeld deze motor:
RCtechnics

Of deze: (uit het gelinkte topic, GEEN hobbyking):
http://www.natterer-modellbau.de/sh...s/Robbe/ROXXY-BL-OUTRUNNER-3536-06::2449.html

Of deze:
http://www.haltronics.nl/axi2820.htm

Maar nogmaals, jij kunt gewoon bij hobbyking bestellen. Je maakt een paypal accountje aan, stort daar via de rabobank geld op, en betaald daarmee bij hobbyking. Of je koppelt je rabobank-rekening rechtstreeks aan je paypal account.

Wat je zoekt is een motor met een gewicht tussen de ca. 110 en 150 gram, met een KV van ca 1100-1300. Die zijn er genoeg, ook bij andere bronnen dan hobbyking.

Overigens kun je je dan afvragen of de acromaster wel een verstandige investering is. Kun je dan niet beter de Parkmaster kopen?

Die link zie ik even niet? Ik zit ook bij de rabobank en kan probleemloos bij Hobbyking bestellen?

Er zijn zat goedkopere alternatieven te vinden, als je er zelf ook wat moeite voor wilt doen. Dus niet alleen zoeken naar panklare linkjes naar een koopbare motor, maar even kijken naar wat mensen zeggen, wat de eisen zijn, enzovoort.

Bijvoorbeeld deze motor:
RCtechnics

Roxxy Bl Outrunner 3536/06 - Natterer Modellbau

Of deze:
AXI Brushless motoren 2204 / 2208 / 2212 / 2808 / 2814 / 2820 / 2826 / 4120 / 4130 / 5320 / 5330

Maar nogmaals, jij kunt gewoon bij hobbyking bestellen. Je maakt een paypal accountje aan, stort daar via de rabobank geld op, en betaald daarmee bij hobbyking. Of je koppelt je rabobank-rekening rechtstreeks aan je paypal account.

Ok bedankt voor uw bericht, maar ik ben onder de 18 dus ik kan geen paypal aanmaken. Dus ga ik maar verder op zoek naar een motor met 110 en 150 gram, met een KV van ca 1100-1300

bedankt

groeten Sybren

Bijvoorbeeld deze motor:
RCtechnics

Roxxy Bl Outrunner 3536/06 - Natterer Modellbau

Of deze:
AXI Brushless motoren 2204 / 2208 / 2212 / 2808 / 2814 / 2820 / 2826 / 4120 / 4130 / 5320 / 5330

Wat je zoekt is een motor met een gewicht tussen de ca. 110 en 150 gram, met een KV van ca 1100-1300. Die zijn er genoeg, ook bij andere bronnen dan hobbyking.

Overigens kun je je dan afvragen of de acromaster wel een verstandige investering is. Kun je dan niet beter de Parkmaster kopen?

Ja de Parkmaster lijkt mij ook wel een leuk vliegtuig maar waarom zou dat een betere keus zijn? ze zijn even duur en hebben de zelfde vliegeigenschappen

groeten Sybren

Vraag je ouders gewoon even om hulp om bij HK te bestellen. uitleggen wat je wilt en wat het scheelt in geld doet wonderen

Ja de Parkmaster lijkt mij ook wel een leuk vliegtuig maar waarom zou dat een betere keus zijn? ze zijn even duur en hebben de zelfde vliegeigenschappen

groeten Sybren

Er zit wel wat verschil in vlieggedrag: de Acromaster is veel zwaarder (maar ook groter) en heeft een vleugelbelasting die hoger ligt dan de Parkmaster. Hij moet dus sneller gevlogen worden (je hebt dus meer ruimte nodig). Als je 3D wil gaan vliegen dan is in mijn ogen de ParkMaster de betere keuze, al is ie wel gevoeliger voor wind (de Acromaster vliegt dus wat strakker).

Je setup (motor, ESC, accu) zal overigens bij de ParkMaster minder duur zijn. Kijk alleen al naar de accu: 3S 950 mAh voor de ParkMaster en minstens 2100 mAh voor de AcroMaster.

ok bedankt ik zal men ouders maar even overhalen om me te helpen met de betaling van hobbyking.

groeten Sybren

Het voordeel van de parkmaster is dat alles wat goedkoper is. Er zit een kleinere motor op, kleinere accu's, enzovoort. Daarbij leent hij zich er meer voor om 'wild' mee te vliegen, dus niet bij een vliegclub. Een parkmaster kun je in kleinere ruimtes vliegen.

Hij is iets kleiner, lichter, dus makkelijker mee te nemen.

Paypal kun je gewoon aanmaken hoor?

Het voordeel van de parkmaster is dat alles wat goedkoper is. Er zit een kleinere motor op, kleinere accu's, enzovoort. Daarbij leent hij zich er meer voor om 'wild' mee te vliegen, dus niet bij een vliegclub. Een parkmaster kun je in kleinere ruimtes vliegen.

ok maar ik ben wat eigenwijs dus doe ik tog de acromaster, en het maakt me niet uit dat het meer ruimte nodig heeft met het vliegen

Er zit wel wat verschil in vlieggedrag: de Acromaster is veel zwaarder (maar ook groter) en heeft een vleugelbelasting die hoger ligt dan de Parkmaster. Hij moet dus sneller gevlogen worden (je hebt dus meer ruimte nodig). Als je 3D wil gaan vliegen dan is in mijn ogen de ParkMaster de betere keuze, al is ie wel gevoeliger voor wind (de Acromaster vliegt dus wat strakker).

Je setup (motor, ESC, accu) zal overigens bij de ParkMaster minder duur zijn. Kijk alleen al naar de accu: 3S 950 mAh voor de ParkMaster en minstens 2100 mAh voor de AcroMaster.

ik denk dat ik nog niet echt aan 3d begin omdat dit dan mijn 2e vliegtuig word. een vliegtuig die fatsoenlijk een loop of een roll kan doen (wat mijn easy star amper kan) is al goed genoeg voor mij. Dus ga ik voor de acromaster

Is niets mis mee hoor, de Acromaster is óók een prima vliegtuig.. ik bedoelde niet te zeggen dat de parkmaster beter zou zijn, hij is alleen wat handzamer en wat goedkoper, dat is alles.

Als je niet persé 3D wil, zou je met deze motor wel vooruit moeten kunnen met een 10x5 prop en een 40A regelaar:
RCtechnics

ik denk dat ik nog niet echt aan 3d begin omdat dit dan mijn 2e vliegtuig word. een vliegtuig die fatsoenlijk een loop of een roll kan doen (wat mijn easy star amper kan) is al goed genoeg voor mij. Dus ga ik voor de acromaster

Beide vliegtuigen zijn voor 3D gemaakt, ze zijn dus erg wendbaar. De stap van een easystar naar dit type van model is groot, meestal zit er nog een model tussenin ... Iets in de stijl van een Kyosho Calmato SP/ST/Sport Series om maar iets te noemen...

Als dit je eerste rolroer model wordt, dan wordt het een hele uitdaging. Ga je toch voor de ParkMaster of AcroMaster, hou dan voor de eerste vluchten je uitslagen op max. 50% van wat er wordt opgegeven, anders loopt het verkeerd af.

Er zijn voor en nadelen verbonden aan beide modellen, jij kan uiteraard alleen zelf beslissen wat de bovenhand haalt.

Eigenlijk valt dat best mee. Zowel de Acromaster als de Parkmaster vliegen behoorlijk neutraal. Als je begint met kleine uitslagen, is dat prima geschikt als 2e toestel, ook omdat ze eenorme berg mishandeling kunnen hebben.

Beide vliegtuigen zijn voor 3D gemaakt, ze zijn dus erg wendbaar. De stap van een easystar naar dit type van model is groot, meestal zit er nog een model tussenin ... Iets in de stijl van een Kyosho Calmato SP/ST/Sport Series om maar iets te noemen...

Als dit je eerste rolroer model wordt, dan wordt het een hele uitdaging. Ga je toch voor de ParkMaster of AcroMaster, hou dan voor de eerste vluchten je uitslagen op max. 50% van wat er wordt opgegeven, anders loopt het verkeerd af.

Er zijn voor en nadelen verbonden aan beide modellen, jij kan uiteraard alleen zelf beslissen wat de bovenhand haalt.

nee ik heb al lang rolroeren op mijn easy star gezet. en heb al vanallemaal manoeuvres uitgevoerd zoals: split S, roll, looping, stallturns, cuban 8, spins, dit allemaal lukt wel maar het gaat allemaal zo sloom en lomp (want easy star is hier natuurlijk niet voor bedoeld) En een ervaren rc vlieger in ons dorp rade mij een acromaster aan omdat hij wel zag dat ik uit de beginnersfase ben :cool:. Dus wil wel eens iets ruigers zoals de acromaster

Acro master is denk een goede keuze als ik dit zo lees. Multiplex maakt goede toestellen. houd idd wel kleine uitslagen aan max 50% van de aangegeven waarden.
en als je snelheid wilt dan heeft de acromaster dat wel

Hallo
Ik heb nog een acromaster te koop.
Hij is in nieuwstaat en met de orginele multiplex aandrijvingset erin.
Hij is vliegklaar.
gr Kees

Ik heb een paypal account aangemaakt met mijn ouders en de multiplex acromaster gekocht en servo's en lipo's van hobbyking. :)

Back