vraag over failsave

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
hi,
ik had een vraagje ik heb een failsave op mijn nitro auto,
als ik aan het rijden ben en ik doe de zender uit dan rijd hij gewoon door :?

weet iemand hoe ik mijn failsave kan laten werken?

mvg Timo

Bij elke failsafe die ik gekocht heb zat een briefje met hoe je hem moest instellen.... heb jij die er niet bij gekregen??
welke fail safe heb je?

>>0o...TwIStEr...o0 zei:
hi,
ik had een vraagje ik heb een failsave op mijn nitro auto,
als ik aan het rijden ben en ik doe de zender uit dan rijd hij gewoon door :?

weet iemand hoe ik mijn failsave kan laten werken?

mvg Timo

Er zijn voor zover ik weet 3 typen failsafes (in diverse uitvoeringen en afmetingen!)...

De ene heeft een potmetertje waarmee deze moet worden ingesteld, de andere heeft een "SET" button waarmee deze wordt ingesteld... en natuurlijk niet te vergeten de failsafe die in sommige ontvangers zit!

Ik ga er ff van uit dat je hem tussen gas/remservo en ontvanger hebt zitten...

Failsafe in ontvanger: lees manual!

potmeter-uitvoering:
- Auto aanzetten, zender uit laten staan... aan potmertertje draaien tot gas/remservo het gas dicht heeft staan en de rem activeert...

"SET"-button uitvoering:
- Zender aanzetten en auto aanzetten... nu met de zender de de gas/remservo de positie laten kiezen die je wilt gebruiken (vaak rem,men!)... button enkele seconden indrukken en voila... klaar ben je...

Testen of je het goed hebt gedaan is simpel... zet zender aan en de auto... geef een keer gas, stuur een beetje etc. (auto hoef je niet te starten!)... zet nu terwijl je bijvoorbeeld vol gas geeft de zender uit... servo moet nu naar de positie die je hebt ingesteld gaan, gas dicht en remmen!

Suc6 en lees de handleiding die bij je failsafe zit...

hi, :o
ik had dus geen handleiding erbij > auto 2dehands gekocht,
ik kwam er dus achter dat hij gewoon verkeerd was aangesloten , en heb hem dus afgestelt zoals jullie zeiden.

bedankt :D

mvg Timo

Misschien had je dat even in je post kunnen vermelden, dan haddenwe je ook niet gewezen op het doorlezen van de handleiding!

Hoe had je hem aangesloten zitten?

hij zat tussen de aan/uit schakelaar en de ontvanger :?

ik zal er de volgende keer op letten

mvg timo

Tja, tussen aan/uit schakelaar en de ontvanger hoort ie inderdaad niet te zitten...

Nu je hem goed hebt aangesloten en afgesteld kan je met meer vertrouwen gaan rijden...

Back