Er zijn voor zover ik weet 3 typen failsafes (in diverse uitvoeringen en afmetingen!)...
De ene heeft een potmetertje waarmee deze moet worden ingesteld, de andere heeft een "SET" button waarmee deze wordt ingesteld... en natuurlijk niet te vergeten de failsafe die in sommige ontvangers zit!
Ik ga er ff van uit dat je hem tussen gas/remservo en ontvanger hebt zitten...
Failsafe in ontvanger: lees manual!
potmeter-uitvoering:
- Auto aanzetten, zender uit laten staan... aan potmertertje draaien tot gas/remservo het gas dicht heeft staan en de rem activeert...
"SET"-button uitvoering:
- Zender aanzetten en auto aanzetten... nu met de zender de de gas/remservo de positie laten kiezen die je wilt gebruiken (vaak rem,men!)... button enkele seconden indrukken en voila... klaar ben je...
Testen of je het goed hebt gedaan is simpel... zet zender aan en de auto... geef een keer gas, stuur een beetje etc. (auto hoef je niet te starten!)... zet nu terwijl je bijvoorbeeld vol gas geeft de zender uit... servo moet nu naar de positie die je hebt ingesteld gaan, gas dicht en remmen!
Suc6 en lees de handleiding die bij je failsafe zit...