Ik lees verschillende voors en tegens van zowel de FF9 (futaba 9CP) als de Evo 9.
Is er iemand die mij nu echt kan vertellen wat nou een specifiek voor of nadeel van beide zenders is/zijn?
Zelf heb ik er inmiddels 1 uitgevonden.
Ik heb altijd met mpx gevlogen, maar werd min of meer "omgepraat"om voor heli vliegen vooral over te stappen op robbe (Futaba).
een van de belangrijkste redenen was de gebruiksvriendelijkheid van de FF9.
Nou, daar plaats ik dan toch een kanttekening bij.
Voor heli: wellicht ja goed, maar voor gebruik ook in een vliegtuig..........
Als ik bij de FF9 in een klein model (shock met 4 servo's bijvoorbeeld) een micro ontvanger wil gebruiken, dan kom ik verkeerd uit.
neem bijvoorbeeld een rex 5.
Voor aansturing van 2 aileron servo's zegt het grote handleiding boek dat ik kanaal 1 en 6 ter beschikking heb.
Nu pak ik een mpx evo 9. Dan kan ik met enkele toets drukken bepalen welk ontvanger kanaal welke aansturing heeft. GEWELDIG!!!!!
Vraag: Is er nog voordeel in gebruikersgemak die de Evo 9 niet heeft?
Ik zou me iets voor kunnen stellen bij besturing van een heli, maar volgens mij kan ik met de Evo 9 ook gewoon ccpm(90/120) aansturen.
Dan is de Evo toch in het voordeel of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd.
Is er een Robbe/futaba zender die wel die toewijzing kent?
Vragen, vragen.....ik weet het, maar ik wil geen overhaaste beslissing maken, maar wel een zender die ik overal voor gebruiken kan, dus ook voor hele kleine .....tuigen
Zie ook de opmerking van Gerard
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21376
Wat is er dan "verkeerd"aan MPX??????
Of is dat iets van/voor heli piloten??
alvast bedankt voor de reactie.
Martin
Is er iemand die mij nu echt kan vertellen wat nou een specifiek voor of nadeel van beide zenders is/zijn?
Zelf heb ik er inmiddels 1 uitgevonden.
Ik heb altijd met mpx gevlogen, maar werd min of meer "omgepraat"om voor heli vliegen vooral over te stappen op robbe (Futaba).
een van de belangrijkste redenen was de gebruiksvriendelijkheid van de FF9.
Nou, daar plaats ik dan toch een kanttekening bij.
Voor heli: wellicht ja goed, maar voor gebruik ook in een vliegtuig..........
Als ik bij de FF9 in een klein model (shock met 4 servo's bijvoorbeeld) een micro ontvanger wil gebruiken, dan kom ik verkeerd uit.
neem bijvoorbeeld een rex 5.
Voor aansturing van 2 aileron servo's zegt het grote handleiding boek dat ik kanaal 1 en 6 ter beschikking heb.
Nu pak ik een mpx evo 9. Dan kan ik met enkele toets drukken bepalen welk ontvanger kanaal welke aansturing heeft. GEWELDIG!!!!!
Vraag: Is er nog voordeel in gebruikersgemak die de Evo 9 niet heeft?
Ik zou me iets voor kunnen stellen bij besturing van een heli, maar volgens mij kan ik met de Evo 9 ook gewoon ccpm(90/120) aansturen.
Dan is de Evo toch in het voordeel of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd.
Is er een Robbe/futaba zender die wel die toewijzing kent?
Vragen, vragen.....ik weet het, maar ik wil geen overhaaste beslissing maken, maar wel een zender die ik overal voor gebruiken kan, dus ook voor hele kleine .....tuigen
Zie ook de opmerking van Gerard
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21376
Wat is er dan "verkeerd"aan MPX??????
Of is dat iets van/voor heli piloten??
alvast bedankt voor de reactie.
Martin