Vraag over het plaatsen van 'Rivets'

Beste Schaalbouwers(vliegers).

Ik ben sinds kort trotse eignaar van onderstaande Vario heli (de bell 206 Jet ranger).

Nu had ik deze graag uitgerust met 'Rivets' geen idee wat de nederlandse vertaling is. Ik heb daarvoor een kit gekocht waarbij ik met lijm de bolletjes op de romp plaats (red lodge helicopter rivet kit).

Nu is de romp maagdelijk wit, de details die je ziet zijn stickers. nu is mijn vraag: moet ik eerst de romp volledig schuren en dan de 'rivets' plaatsen en daarna spuiten of kan ik deze gewoon op de romp aanbrengen zonder te schuren. Zou het ergens zonde vinden om de romp te schuren aangezien deze nu mooi egaal is.

P1010058.jpg

Rivets = klinknagels in het hollands

Als je wilt weten hoe dit in zijn werk gaat, moet je voor het grapje dit verslag eens lezen: project-ah-1s-cobra

De beste man heeft erg veel ervaring met klinknageltjes plaatsen :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hei ,

Ja ik heb er wel enkele geplaatst in de romp van de COBRA , maar dit zijn de REVETTEN van VARIO , eigenlijk is dit helemaal wat anders dan de lijmkit wat jij gekocht hebt .
Maar OK ,
Als je deze lijm zo op je romp gaat spuiten dan vrees ik ervoor dat je sowieso geen goede hechting gaat bekomen omdat er vernis op je heli zit nu .
Hij blinkt toch mooi zo op de foto te zien .
Je moet ervoor zorgen dat je een goede hechting bekomt .
En dit kan helaas alleen maar door de romp op te schuren vrees ik , en dan heel goed te ontvetten , dan je KIT gebruiken ( TEST dit even op wat anders ) voor dat je aan het echte werk begint , want het is niet zo simpel .
En dan opnieuw alles lakken als je gedaan hebt met je klinknageltjes ..
Maar lees zeker de bouwverslagen eens even door van de andere schaalhelibouwers ,
Didier met zijn KIOWA heeft ook al menig klinknagel op jouw manier geplaatst op zijn KIOWA .

Grtz
Ron

Klopt helemaal wat Ronny zegt,

Beste is de romp opschuren, lichte laag grijze grondverf erop, en dan eerst de lijnen van de rivetten uittekenen met potlood. Dan op een stukje afval oefenen, je krijgt het vrij snel onder de knie, maar het is gewoon flink wat werk..

succes!

Didier ( kiowa)

Back