Vraag over motor/regelaar

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Semafoor, 30 okt 2002.

  1. Semafoor

    Semafoor Guest

    Kan ik deze motor aansluiten op m`n slim-5be regelaar
    Is namelijk volges rcgroups forum DE beste motor voor op een skirider

    ITEM: GW/EDP-100A

    (type volt Amps Thrust Power W Efficiency
    EP4025 6.0 1.47 55g 1.94oz 8.82 6.24g/w 0.22oz/w
    EP4025 7.2 1.95 76g 2.68oz 14.04 5.41g/w 0.19oz/w
    EP4025 8.4 2.5 100g 3.53oz 21 4.76 g/w 0.17oz/w

    of zie

    http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/edp100.htm
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als ik mij niet vergis dan is dit een normale speed 280.
    Gewoon een speed 280 met Guntherprop monteren moet ook goed zijn. Wat is trouwens de originele motor?
     
  3. Semafoor

    Semafoor Guest

    Voor m`n toekomstige Skyrider. Op een amerikaanse site staat dat je deze perfect indoor en outdoor kan vliegen met dat motortje en 7 cellen 350 nihms en microservo`s/ontvanger.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    plaats het adres van die site dan kunnen we eens kijken wat het is en welke motor zij precies opgeven.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb inmiddels in een andere draad een foto gevonden. Dit toestel wordt in de US of A met verschillende motoriseringen gevlogen. Harold vliegt een vergelijkbaar model met 2 speed 280 motoren met Guntherprops. Als je het gewicht laag weet te houden moet het met een speed 280 ook wel kunnen.
     
  6. Semafoor

    Semafoor Guest

    Dus ik kan m`n slim-5be regelaar gebruiken met 1 speed 280 motor en gunther prop
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    yep
     
  8. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Laat je niet gek maken door amerikanen. Roepen elkaar allemaal na. Ene keer is het picostick, dan weer zagi en alles vliegt natuurlijk altijd FanTasTies :fuckyou2: .

    Het losse schuim van een skyrider weegt bij elkaar al zo'n 170g (= gewicht complete holliday of stealthhorten in speciale "light" uitvoering).
    Met licht spul (50g accu, 20g motor, rc 25g) zit je al minimaal aan de 250g.
    25 watt is leuk. 12watt is echt marginaal. Blijft net op hoogte en in een bocht daalt het. Ik noem dat geen vliegen.

    Met 1 sp280 (of sp300 7.2v) heb je ietje meer, maar gewicht zit dan ook al weer snel aan 300g, dus daar schiet je niets mee op.

    Mijn versie is prima voor buiten met 2 sp280 en 8x500AR. 500g. Gaat onder 45 graden omhoog.
    Voor binnen met kleinere accu nog steeds te zwaar met 400g. Kan maar op 1 snelheid vliegen (hard). Bij minder overtrekt de vleugel en harder past niet in de hal en put de accu uit.

    Mijn mening: DIT IS GEEN INDOOR MODEL :teacher:

    Ik ben benieuwd wie het wel goed vliegend krijgt indoor. Zal wel wat moeite kosten.
     
  9. Semafoor

    Semafoor Guest


    Wordt ook een outdoor. Waarschijnlijk met 1 speed 300 met gunther prop
     
  10. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    OK, succes met proberen. Zal (naar mijn mening) marginaal gaan, maar als dat vliegen je aanspreek is het natuurlijk prima.
     

Deel Deze Pagina