Vraag over onderhoud van rc wagen

• Topicstarter Topicstarter Dommel
  • Startdatum Startdatum
D

Dommel

Guest
Hallo ik heb vandaag een HPI RS4 RTR3 EVO gekocht. Ben hem nu rustig aan het inrijden. Mijn vraag is nu hoe moet ik de wagen schoon houden? Met een doek en kwast schoonmaken? En zijn er onderdelen welke ik regelmatig moet smeren? Ik kan hier namelijk niets over vinden in de handleiding.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten
Dommel

Schoonmaken = uit elkaar halen, lagers insmeren met WD40, afterrun in de motor, en altijd na het rijden de schroeven nakijken, en natuurlijk het vuil weghalen...

ps. Welkom!

Niet te veel uit elkaar halen als het niet nodig is... iets wat vaak los en weer vast moet zal ook slijten.

Maareh over het schoonmaken van een auto zijn verschillende topics geschreven, gebruik dus ff de zoekoptie van het forum...

Zoek maar eens op "schoonmaken"...

Ik blaas met perslucht de meeste troep er af en uit, eventueel daarna met kwastje nog verder schoonmaken (na elke rit dus)

Groot onderhoud (minimaal aan eind van het seizoen) is deels demonteren en alles dat slijtage gevoelig is controleren en schoonmaken/invetten/olieen

als je de radioplaat er af haalt en tank dan kan je al heel wat goed schoon maken met kwarst en oude lap..

De HPI RS4 RTR3 EVO is heel makkelijk "schoon" te houden. Je kan namelelijk de radioplaat en uitlaat zeer makkelijk verwijderen zodat je bij bijna de hele onderplaat kan komen en deze dus schoon kan maken. Dit is ook het gedeelte wat altijd erg vies word. Verder worden de velgen aan de kant van de uitlaat erg vies (prut uit de uiltalaat). Deze kan je ff makklijk met of water schoonmaken onder de kraan (haal dan wel ff het wiel van de auto).

Zet je de auto voor langere tijd weg, gebruik dan afterrun.

En maak altijd optijd het luchtfilter schoon. Als het goed is zitten er 2 schuimpjes bijgeleverd. HPI advieseerd alke 5 a 10 runs het filter te vervangen voor een schonen (of de vuile schoon te maken) afhenkelijk van de omgeving waarin je rijd.

Wil je de auto een echte grote onderhouds beurt geven dan kan je gewoon zo'n beetje alles demonteren en schoonmaken en smeren.

Kijk dan ook een naar de staat van de krukas, zuiger, enz.

is er iemand die wat kent van intijden van een nitro wagen

Waarom haal je weer een oude topic naar boven?
Start dan een nieuwe topic en stel je vraag daar.
Maar om terug te komen op je vraag, wat bedoel je precies met intijden? Ik ken dat woord niet namelijk.

M.v.g. Mark

Inrijden.....

Brandstof auto's - Modelbouwforum.nl

De 1e 6 topics bovenaan zijn speciaal bovenaan gezet omdat ze een hoop informatie bevatten, lees het voor de lol eens door.....

Naast dat, als je iets nieuws koopt zit er altijd een handleiding bij, het doet echt geen pijn om die ook eens door te nemen, het zou best wel eens zo kunnen zijn dat ook daarin iets beschreven staat hoe te beginnen.....

Back