Vraag over plastic modelbouw onderdelen in doordrukraampje

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Pieter Hansen, 9 mrt 2020.

  1. Pieter Hansen

    Pieter Hansen

    Lid geworden:
    9 mrt 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum, heb al zeker 30 jaar niet meer aan modelbouw gedaan. Ik wil me, nu ik wat meer vrije tijd heb, eerst eens goed gaan inlezen op dit mooie forum.

    Ik heb ook al meteen bij binnenkomst een vraag: ik herinner me dat vele jaren geleden,
    in ieder geval bij veel van de goedkopere kitjes, de onderdelen in een soort plastic frames zaten, met dunne plastic ‘lijntjes’ hingen de onderdelen dan eigenlijk in het frame, waar je ze dan uit kon snijden of draaien.

    Ik ben heel benieuwd te horen of er nog steeds eenvoudige bouwpakketten, met de onderdeeltjes in dergelijke frames, te koop zijn. Hebben kits met dergelijke frames een eigen naam?

    Ik heb regelmatig mijn kleinzoontje te logeren, en het lijkt me leuk om te kijken of hij naast opa zittend met zijn eigen ‘old school’ kitjes (waar opa ook mee begonnen is) mee kan gaan bouwen.

    Alvast dank voor de reacties!
     
  2. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Bedoel je misschien de modelbouwkits van bijvoorbeeld Revell?
    Kijk dan eens in een winkel of op internet.
    https://modelbouw-dordrecht.nl/Winkel
    En wat zoek je dan precies? Auto, truck, scheepjes?
    Succes met de zoektocht.
    Groeten Roelof
     
  3. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Zoiets als dit?
    Filmpje is een zogenaamde kit review, gewoon om een idee te krijgen.



    Dat zijn gewoon bouwdozen of bouwpakketten en die zijn er nog steeds.
    Van huizen, auto's vliegtuigen etc etc.
    In uiteenlopende schalen en prijzen.
    Ze kosten alleen geen 5 gulden meer.
    De aloude merken zoals revell, airfix, faller en dergelijke bestaan nog steeds.
    Een beetje modelbouw winkel of een gerenommeerde speelgoedwinkel heeft vaak wel wat in huis.
     
  4. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Leuk dat je weer met modelbouw wilt beginnen! Van herintreders als jij moeten we het tegenwoordig hebben. Ik ben er ook één, maar dan al weer de nodige jaren. Op het internet is erg veel te vinden, over plastic modelbouw. Alleen winkels zijn er steeds minder. Wellicht heb je ook wat aan de site van de IPMS Nederland: https://www.ipms.nl/
    Daar staat onder andere een kaart van de winkels die er in Nederland nog zijn.
     
  5. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.442
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Als je in Google "Plastic bouwdoos boot/auto/vliegtuig kopen" intikt zal het je welhaast duizelen van de bestelmogelijkheden.
    Dus jazeker: ze zijn nog steeds te koop.
     
  6. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.230
    Locatie:
    Hoofddorp

Deel Deze Pagina