Vraag over Tekno modellen rond 1989

Ik hoop dat ik hier in het goede topic/forum zit met mijn vraag, anders excuses. Gisteren heb ik op de zolder van mijn grootouders een set van model trucks gevonden die ik graag zou willen verkopen, alleen heb ik moeite met het bepalen van de waarde. Het helpt ook niet dat ik geen enkel verstand over model trucks bezit. Op Ebay en Marktplaats kon ik niet echt vergelijkbare modellen vinden. Volgens mij dateren de trucks van rond 1989, omdat er een bij zit van ''Truck of the Year 1989'' en de andere trucks zijn denk ik in hetzelfde jaar gekocht. De truck met ''Triton Karton'' is waarschijnlijk een custom order geweest want dat is de naam van het bedrijf waar mijn grootvader voor heeft gewerkt. Volgens mij zijn de verpakkingen nog niet open geweest. Merken zijn Tekno, Lion Toys en Bas van Buuren. Heeft iemand enig idee hoeveel deze nog zouden kunnen opbrengen?

af1a9ef4.jpg

ad69733a.jpg

16a7d012.jpg

a337c0fc.jpg

Laatst bewerkt:
er staat op marktplaats een mannetje die alles heeft van 1:43 luxe modelautoos tot 1:50 trucks en 1:18
mail die voor waarde taxatie en misschien wil hij ze wel inkopen van je
of plaats ze lekker zelf op marktplaats en laat de verzamelaar bieden

http://link.marktplaats.nl/509299115

Laatst bewerkt:
Is iets voor de liefhebber zeker als ze niet meer gemaakt worden. Deze trucks van Tekno moest je op de cabine naar beneden drukken en dan ging die de bocht om.

Hoi,

Ik heb een keer een DAF 3300 bakwagen en aanhanger gekocht voor een vriend van mij.
Deze was al beschadigd en niet meer in de verpakking.
Deze had toen nog een waarde van 35€ en was van het merk Lion Toys.
Persoonlijk denk ik dat deze zeker nog een waarde van rond de 100€ of meer hebben.
Als je van deze trucks nu nog nieuwe koopt kosten ze vanaf 150€ deze zie je ook in de truckstar staan.
Marktplaats.nl > daf 3300 van Chris-Wright met semitrailer. - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | 1:50

Bekijk deze link ook eens misschien dat deze man je de waarde de kan geven.

suc6

maar das wel een wereld van verschil qua prijs/kwaliteit hoor lion toys of tekno,
met de oudere 1:50 modeltrucks is het wat de gek/verzamelaar er voor geeft,
je hebt ze van 100 euro tot wel 300 eurootjes,
je zou ze ook mee kunnen nemen naar houten,daar is elke maand verzamel/ruilbeurs,
maar op mp plaatsen kan ook de tekno verzamelaar zich melden
want wie kijkt er nou niet op mp??!!
persoonlijk heb ik t liefste WSI modellen heel erg gedetaileerd en schappelijke prijs,

Back