Klopt,,,hij maakt wel een partij herrie.Vandaag heb ik de Robbinson eindelijk een beetje kunnen vliegen,,,,hing wel wat veel wind,,,maar voorzichtig aan gedaan in de bochten.Vliegt best aardig,,,,doch veel minder strak als een Trex600,,,maar goed daarvoor is het een oldie.
Volgens mij is het ook een vliegtuigmotortje een OS46 zit erin. Ik heb wel een RVS potje,,,,maar daar is de flensaansluiting geschikt voor een 50er motor.
Die flensaansluiting is volgens mij hard-gesoldeerd.
Vraagje @ Brutus,,,,weet jij toevallig of doe flensverbinding om te zetten is?
Jaah eraf dremelen van de oorspronkelijke uitlaat is geen problem,,,maar dat is volgens mij aluminium? Dus hoe kun je die dan weer aan dat RVS maken?
Ik heb zo'n glimmende pot,,,cylindrisch,,,,lijkt net op de vorm van een auto gastank,,,,en dan een schuin pijpje omlaag.Volgens mij heeft VARIO deze pot ook voor de Robbinson en LAMA. Zo ziet dit potje er ook uit.
@ Super john, deze romp zat er al op,,,ik heb deze Moskito met r22 romp derdehands overgenomen voor 100euro,,,,dus kaal frame/mechaniek, romp, en motortje.
De staart was kapot,,,gescheurd en 2 gaten,,,die heb ik vanuit de binnenkant met glasvezelmatjes en polyester gerepareerd en toen geplamuurd.De canopy was ook kapot,,,een grote scheur door de linkervoorruit zeg maar.Heb m met brede plakband van binnenuit geplakt en met stevige ducktape (beste kwaliteit ducktape) hier en daar aan de binnenzijde verstevigd.De buitenkant van de Canopy en staart heb ik geheel geplamuurd,,,,schuren, lijm-klinknagels aangebracht en met autolak in t kleurtje gezet en blanke lak erop.
De servo's ALIGN 610 en 650, gyro GY401, ALIGN 2in1 startermodule en LIPO Turnigy 3000mAh, 2s (mag een iets grotere lipo in,,,kwa gewicht,,,denk 3200mAh of 3400 is ideaal) maar heb nu een iets te grote pilootpop erin gezet van VARIO schaal 1:8,,dus kwam ik kwa zwaartepunt exact goed uit.
Ik heb nog via MHM modelbau een setje kunnen bemachtigen,,, staart en Canopy meen iets van 68euro incl verzendkosten,,,3 dagen had ik m al in huis met DPD post
Roger