vraagje brushless

• Topicstarter Topicstarter menno
  • Startdatum Startdatum
Ik weet inmiddels wat de "storing" heeft veroorzaakt. De servo verantwoordelijk voor de nick werkt niet betrouwbaar. Ik had de heli opgestart en ging naar idle-up 1 hier check ik even de servo's en daar zag ik dat de nick helemaal niets deed, dus weer terug normal. Gas dicht, en nog steeds niets. even aan de servoarm getrokken, en voila hij deed het weer.

Dag forummers,

Weet iemand of je een phoenix-10 regelaar per se met zo'n interface kabel moet afregelen??
Of kun je hem ook gebruiken met de fabrieks-instellingen, zoals die erin staan?
Het kost namelijk al klauwen met geld, en zo'n lullig kabeltje van 20 euro zit ik niet echt op te wachten.
Bij voorbaat dank voor zinvolle antwoorden!
groeten Cas

Je kan de P10 en andere regelaars programmeren met je zender, door de stick naar voor en achter te doen, het is een soort van ja nee spel.

Op http://www.castlecreations.com/documents/Phoenix-10 User Guide.pdf kan je de handleiding downloaden en zien, hoe het moet.

Je kan natuurlijk ook bij iemand lang die zo'n kabel heeft :wink: , als de waardes er namelijk eenmaal inzitten doe je weinig meer met die kabel.

Ander voordeel van de kabel is dat je de software kan updaten in de Phoenix regelaars.

gr Remco

Ik heb door dit forum al heel wat bijgeleerd wat brushlesmotoren betreft. Ik wil in mijn heli (smartech Aero-hawk) ook een brushles motor steken.

Kan iemand mij misschien vertellen wat voor soort motor en regelaar ik hier voor kan gebruiken? Ik heb al op eheli.nl gekeken maar daar staan er zoveel verschillende dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nu moet kiezen.

Zou iemand me hier mee willen helpen?

Alvast bedankt

Als je de standaard zender wilt gebruiken heb je iedergeval een headinghold gyro nodig.

En als je een computer zender hebt dan hoef je die niet perse er bij te nemen...

Je zou even op www.homeflyer.be kunnen kijken.
Daar verkopen ze veel regelaars en motoren.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is dit:
Himax2015.jpg

Himax 2015-4100 ongeveer 68 euro. ( Het kan altijd natuurlijk goedkoper)

Een regelaar: €46.90

791_2.jpg

En dan heb je nog een aparte staart regelaar nodig:
Een pixie 7 misschien?

Of ICS-100E Controller 10A van gws.
GS100.jpg

Een kleine 14 euro.

En als je geen computer zender hebt ( waar revo mix op zit)
Dan heb je nog een gyro nodig.
Dus bijvoorbeeld een align gyro:
gyro.jpg

79 euro..

Dus dan kom je op ongeveer op 207,90 euro uit....
Nja als je dat leuk vind kan je dat natuurlijk altijd doen :D

Groetjes Linh

Ik wil de gewone zender blijven gebruiken. Omdat mijn budget niet zo heel groot is lijkt het mij het handigste dat ik de staartrotor (brushed) gewoon via het mixerboard blijf aansturen, omdat ik dan geen nieuwe giro nodig heb.

Wat is het verschil tussen de Himax 2015-3600 en Himax 2015-4100?
Op die site kan kan ik het verschil niet echt vinden.

@adrie de h
zo als je mischien zelf ook al had gezien is het achterste getal anders dat getal bijv. bij de eerste staat er 3600 dat betekent dat er 3600 rpm per volt worden gemaakt.
mvg robin hengeveld

@ robin hood

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik toch maar voor een razor mh v.2 brushless ga met een phoenix 10 speed controller.

Denken jullie dat dit een goed keuze is?

Razor is idd een (Veel te :D) sterke motor voor een FP Piccie. Als je vol pitch geeft zit je in 2 sec tegen het plafond... Van een sporthal dan hé! Ik heb zelf een (ook veel te sterke) Model Motors MiniAC1215/20 die met 2s1p 1200 Etec lipo's dik 15 minuten boven blijft. Leuk setje voor lang vliegen op 2s of lanceerpogingen op 3s. De Phoenix kan dit soort motortjes perfecto aansturen, al heb ikzelf last van glitches af en toe.

Succes,

Ton.

Zo mn eerste post :) Ik wil graag mijn honey bee fp van een brushless voorzien in combinatie met de standaard mixerboard, dus heb ik dit topic eens goed doorgespit. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe ik nou de brushless regelaar op de mixerboard aan kan sluiten dus heb ik op internet nog verder gezocht en dit apparaatje gevonden: http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=30_65&products_id=1615 De brushless adaptor klinkt als een goede oplossing, maar ik vraag me af wat ze nou bedoelen met een 'more sophisticated transmitter'.

Heeft er iemand ervaring met deze adapter en zou het werken voor mijn honey bee met stock zender? Bedankt alvast!

Dat betekend gewoon dat je geen luxe computer zender nodig hebt, dus dit kun je gewoon aansluiten op je standaard systeem. Met andere woorden ja je kunt je standaard zender gebruiken.

Ik heb nog weinig ervaring met helicopters maar met electronica des te meer :lol:

OK das mooi! bedankt voor de reply, dat is dus de makkelijke optie die iig werkt. Ik vraag me eigenlijk af of het niet gewoon veel makkelijker is om op de printplaat van het mixerboard het throttle signaal te zoeken voordat ie naar de interne regelaar gaat, zodat je dit signaal naar de brushless regelaar kunt sturen (dat scheelt dan weer 33 dollar;) ) Is dit onzin of heeft iemand dit al gedaan? In dat geval zou een foto heeel erg welkom zijn!!

Ik heb net het mixerboard open geschroefd en ik zie dat 2 kanalen direct doorgeplugd zitten van de ontvanger printplaat naar het gyro en hoofd/staartmotor regelaar printplaatje, het zal dus een peace of cake zijn om hierop de brushless regelaar te solderen! (of heb ik dit helemaal fout?)

Edit: Ik zie eigenlijk wel 2 problemen
1 het ontvanger throttle signaal is opgesplitst, geeft dit geen problemen?
2 trekt de regelaar in het mixerboard niet nog steeds stroom, zodat je veel verliezen krijgt?

Ik ben dus heel benieuwd of iemand er al mee geprutst heeft, let me know!

Ik heb de standaard ontvanger gebeuren niet zo bij de hand (stuk) , maar volgens mij moet dat gewoon kunnen.

Ik had mn post nog wat geedit met 2 probleempjes, ik had niet verwacht dat ik al zo snel antwoord zou krijgen ;)
Wat denk je van die 2 problemen die ik bij mn post had geschreven? Als het gewoon mogelijk is om een signaal naar 2 regelaars te splitten en als de vaste regelaar in het mixerboard geen stroom trekt, zie ik geen problemen meer en kan ik bestellen

Goede vraag, maar dan zou ik zelf even moeten kijken hoe de componenten op de printplaat zitten, maar zoals gezegt is de ontvanger momenteel bij de levercier (voor garantie)

Zodra ik hem ontvangen heb kan ik wel even kijken, maar mischien heb je dan in tussen al antwoord van iemand anders, af en toe gaat dat best vlug hier :D

[edit] van elwiten kreeg ik dit linkje uit een ander draadje mischien heb je er wat aan http://www.helihobby.com/html/separate_electronics.html

Back