Vraagje Carbon fighter 1:6

• Topicstarter Topicstarter BeginnerRc
  • Startdatum Startdatum
B

BeginnerRc

Guest
Hallo ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Reely Carbon fighter 30 cc 1:6 , maar heb er nu een probleempje mee..

Zodra ik de motor start en hij stationair begint te lopen is er hevige rookontwikkeling uit de uitlaat dikke witte rook.

Wat is hiervan de oorzaak staat hij te rijk of juist te arm?

Mvg

dat lijkt me te rijk maar waar rij je op? 1-20?

en is het een beetje goede auto?

auto ben ik op zich zeer tevreden over , aangezien de aanschaf prijs niet al te hoog is verwacht je ook niet meteen de beste auto te hebben.

Het 30cc blokje loopt aardig nog niet al te vaak gereden maar komt nog wel.

Ik had dus een servo kapot en heb deze vervangen , maar nu vondt een vriend dat hij niet goed was afgesteld en heb ik dit geprobeert maarja hier het resultaat

ontzettende rookontwikkeling! :p Heb de low speed needle en de stationair schroef beide gedeeltelijk ingedraait.
Ik rij op een 1-25 mengsel hiervoor deed alles het perfect.

Is het better afstellen met draaiende of stilstaande motor??

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
draaiende motornatuurlijk dan kan je aan de motor hooren of je hem goed heb afgesteld ps niet te veel naar je vrienden luisteren:D

heey ik ben ook van plan deze auto tekopen is een leuk autotje om tezien en ook op youtube met reso enzo zijn die dingen leuk

ik hoop dat je nog veel plezier er van hebt
als er weer wat kapot is stuur me even pm dan hoe ik het in de gaten.
of je heb een dagje lekker gereden enzo:D:D

Hallo ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Reely Carbon fighter 30 cc 1:6 , maar heb er nu een probleempje mee..

Zodra ik de motor start en hij stationair begint te lopen is er hevige rookontwikkeling uit de uitlaat dikke witte rook.

Wat is hiervan de oorzaak staat hij te rijk of juist te arm?

Mvg

Witte rook?
Een beetje blauwachtig is normaal, maar wit?

dat dacht ik ook..
als je even rijd, is de rook dan weg? of een andere kleur of iets? wat is je afstelling, hoeveel slagen heb je hem uitgedraait?

Groeten,

Ruben

En zou je voor de duidelijkheid onder je naam even je woonplaats neer willen zetten, vinden de overige forumleden wel handig.

Beetje roken als ie koud is, is niet erg, maar erge witte rook is niet goed.
Start de auto, en draaien maar, rustig met kleine tikkies. Als je denkt dat ie goed staat uitzetten en opnieuw starten. Je weet dan nog hoe je gedraait hebt, en kunt hem eventueel als ie niet wil starten een tikkie terugdraaien.

heey,

ik heb gezien op de site dat de carbon fighter duurder is geworden.
maar hij is ook niet meer leverbaar raar toch.
en heb conrad bericht gestuurd of ze nog wel kwamen en ze zijden dat conrad ze niet meer kon bestellen.
als je toch wilt dan kan je nog wel bij conrad.de aleen nog de pro versie bestellen (ik vind het maar raar)
owja conrad.de is goedkoper dan conrad.nl

hunter:D

Back