Vraagje DT-02 Sand Viper

Hallo Oelapopke,

Mijn beide zonen hebben een DT-02 (een Sand Viper en een Desert Gator). Ik heb de standaard motoren vervangen door een Carson Poison 20 turns motor. De auto's gaan een stuk sneller!!

De DT-02's hebben alletwee nog de standaard snelheidsregelaar van Tamiya (TEU-101BK). Ik had altijd begrepen dat daar maximaal een 23 turns motor op aangesloten kon worden. Op advies van Modelbouw Bloemendaal heb deze Carsons gekocht. Beide snelheidsregelaars doen het nog prima ondanks de 20 turns motor.

Mocht je voor een Carson motor kiezen let er dan wel even op dat je het nieuwste model kiest.

Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt.

Groet,
Bas.

Laatst bewerkt:
Hallo Oelapopke,

Mijn beide zonen hebben een DT-02 (een Sand Viper en een Desert Gator). Ik heb de standaard motoren vervangen door een Carson Poison 20 turns motor. De auto's gaan een stuk sneller!!

De DT-02's hebben alletwee nog de standaard snelheidsregelaar van Tamiya (TEU-101BK). Ik had altijd begrepen dat daar maximaal een 23 turns motor op aangesloten kon worden. Op advies van Modelbouw Bloemendaal heb deze Carsons gekocht. Beide snelheidsregelaars doen het nog prima ondanks de 20 turns motor.

Mocht je voor een Carson motor kiezen let er dan wel even op dat je het nieuwste model kiest.

Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt.

Groet,
Bas.

Bedankt voor je reactie! Ik heb even gekeken bij modelbouw bloemendaal en kwam daar deze tegen
Carson 906020 Elektromotor Poison 20T RHI C906020
deze bedoel je?

Aangezien dit topic er nog is en ik nog een vraagje heb.

Is er misschien iemand die de Tamiya DT-02 Sand Viper als bouwpakket gemaakt heeft? Zoja, ben ik dus opzoek naar de bouwtekening daarvan. Misschien als iemand die heeft zou die hem willen inscannen en mailen Ofzo.

Gr Perry

ik heb zelf slechte ervaringen met de carson poison motor(en ben niet de enige)
Je kan beter een 19 turns corally motor kopen voor een iets hogere prijs.
De corally motor kun je ook op je tamiya regelaar aansluiten(heb hem zelf ook in mijn dt-02 desert gator zitten met standaard regelaar ,waardoor ik veel meer snelheid heb dan een standaard motor en dan de carson poison motor.

op http://www.tamiya.com/english/rc/manuals.htm vind je de handleiding

ik heb in mijn dt 02 ms een 10 turns zitten van tamiya. een transpeed ms. past er dus mooi bij:)

en dat trekt die prima. heb een slipper clutch die voorkomt dat ik een weely trek volgens mij.

tandwielen leven allemaal nog steeds. alleen trilt er wel is wat los.
dus je kan er best een snelle motor ingooien als je wilt:)

Back