Vraagje ivm aankoop.

Discussie in 'Model truckers' gestart door Dice, 19 apr 2020.

  1. Dice

    Dice

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Booischot
    Dag iedereen.
    Mijn naam is Tom. En ik ben op zoek naar wat meer info. Ben een totaal rookie op dit vlak maar diy zit wil in de vingers. Mijn grote passie is men reef aquarium. Waarmee ik al 10 jaar bezig ben. En ook heel veel diy aan te pas gekomen is. Hydrografic dippen en airbrush doe ik ook. Maar nu heb ik de vraag gekregen en een aantal trucks te maken. daarmee beter eerst inlezen. En rondhore. Wat ik het beste koop. Waar ik de onderdelen vind. Merk onderdelen zender enz enz.
    Mijn project is een 3 truck opstelling met dieplader. Zou exacte copy moeten worden. Van een bestaande opstelling waar veel shows mee gereden worden. Het zou gaan om deze trekken van men vader. Een scania torpedo longliner du belas. Laatste as gelift. unnamed.jpg

    En de trailer word een dieplader met 2 oldtimer scania vabis v8'en bj weet ik niet van buiten.
    DSC-0126-BorderMaker.jpg
    Nu ik weet dit is een hele kluif en gaat heel lang duren. Maar heb geduld. Deze combinatie bestaat al in 1/24 schaal en die-cast. Dus matchbox versie. Maar nu willen wij de baas verrassen met een rijdende combinatie. Met alles erop en eraan. Alle lichtjes, fluitjes, bellen en toeters. Zoals we zeggen.
    Ik hoor graag jullie reactie. Beste info dat ik eerst kan gebruiken is. Welke kit bestel ik eerst. Of kan ik het beste mee starten. Voor de torpedo longliner.

    Mvg Tom
     
    bvdh vindt dit leuk.
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Tom,

    Er is geen kit voor deze trucks in 1:14. Je zult dus zelf iets moeten samenstellen en deels zelf moeten bouwen. Ook als je veel zelf kunt en handig bent dan is dit als eerste model een beste kluif. Zelfs een ervaren truck modelbouwer zal alle zeilen moeten bijstellen. Een exacte kopie zal al helemaal een uitdaging worden. Reken er ook op dat je alleen aan materiaal aankopen al gauw op € 3500 zult zitten als je alles verder zelf kunt maken.

    Ik denk dat het te ver gaat om hier een boodschappenlijstje neer te zetten voor je. Dat is onmogelijk. Je zou eens met een ervaren bouwer een zondag moeten afspreken om e.e.a. op een rijtje te zetten en inschatten of dit wel een haalbaar project is voor je.

    Succes ermee en als je eraan begint zou een bouwverslag hier te gek zijn.
     
    Helicor, bvdh en volvo/ben vinden dit leuk.
  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    Je zou eens bij RS Modellbau www.mein-rc-shop.de kunnen kijken. Aan de linkerkant new in shop daar staan aantal Scania cabine,s misschien heb je daar iets aan. Losse Scania cabine tussen de E. 450,- 470,-
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Tom,

    Je hebt een P.B.tje
     

Deel Deze Pagina