Vraagje ivm FF9 Super

Hallo,

Ik heb laatst een FF9 Super van iemand overgenomen en ik kom het volgende probleem tegen :

Als ik de zender aanzet dan brandt het rode lampje en daarna als ik mijn heli aanzet brandt het blauwe lampje. Nu gebeurt het af en toe dat het blauwe lampje uitgaat en dat er geregeld een biep te horen is.

Ik heb dit geprobeerd met 2 heli's en 2 x maal hetzelfde probleem, nochtans werken alle controls en doen de servo's hun ding naargeling de stick input die ik geef !

Grtz,
Dirk

Ken de FF9 super niet, heb zelf de oude FF9. Maar het klinkt niet gezond....

Lijkt me ook sterk dat het lampje pas gaat branden als de ontvanger aan wordt gezet. Is toch 1 richtings communicatie??

bij mijn ff9 gaat het blauwe lichtje aan vanaf ik de zender aanzet, behalve als de simulatorkabel derin zit.

blauw lichtje wilt zeggen dat hij zendt... waarschijnlijk wel probleempje mee, zekers als je hem tweedehands overgenomen hebt

maxime zei:
bij mijn ff9 gaat het blauwe lichtje aan vanaf ik de zender aanzet, behalve als de simulatorkabel derin zit.

Yep , als de zender af staat en je plugt de simkabel in dan gaat enkel de rode led branden.
Dit komt omdat er in de simkabel een brug gesoldeerd is tussen 2 klemmen.
Als je deze dan inplugt in je zender ziet hij tussen deze 2 punten een verbinding en gaat hij aan zonder de HF module.
Je kan deze dan alsnog bijschakelen door de zender aan/uit schakelaar te gebruiken.(blauwe led gaat aan )
Doe je dit niet , dan zet je de zender gewoon terug uit door de simkabel uit te trekken.

Volgens mij zit er een slecht kontakt in je zender ( connector ).

Luc

Ik heb ook een ff9 en wat Maxime en Lunuxrc al zei klopt.

Gr Matthijs

Hey,

Jullie hebben gelijk, er moet ergens een slecht contact in mijn zender zitten, want vanaf dat ik wat aan de antenne beweeg brandt het blauwe lampje terug !

Morgen het ding effen opengooien !

Grtz,
Dirk

Heb deze morgen de zender eens opengedaan en nergens een slecht contact te vinden. Dan maar de zender weer dichtgedaan en nog eens geprobeerd.

Weer hetzelfde probleem, het blauwe lichtje gaat niet aan, maar vanaf dat ik een beetje aan de antenne komt gaat het blauwe lichtje terug branden.

Enige optie (hopelijk) is een nieuwe antenne proberen zeker ??!!

Grtn,
Dirk

Wat zou er stuk kunnen aan een antenne ?
Die zender moet gewoon naar de technische dienst.

die zender moet toch logisch terug naar de vorige eigenaar(enfin, mocht ik die toch overgenomen hebben, en mocht het enigszins mogelijk zijn)?

groetjes en veel succes dermee

Mijn blauwe lampje gaat aan zodra ik de zender aan zet , zodra ik het module eruit haal gaat t blauwe lampje uit !!
T lijkt me toch iets met zendvermogen dat zo nu en dan wegvalt ??
Ik zou er niet mee gaan vliegen , laat m anders nakijken of contact de verkoper dat de zender niet goed is !!

Als je de RF module eruit haalt is het normaal dat het blauwe lampje uitgaat. Dat wordt gedaan als er bijvoorbeeld geprogrammeerd moet worden en je wilt de andere vliegers op dezelfde frequentie niet storen :-)

Maar als de module erin zit moet het lampje altijd aan zijn.

Als het blauwe lampje af en toe uitgaat lijkt het me dat je een probleem hebt.

Ron

Nog iets nieuws ontdekt : als ik de zender aanzet dan brandt dus alleen het rode lampje, maar als ik dan maar gewoon de antenne met mijn vingers vasthou dan gaat het blauwe lampje aan. Ik oefen dus geen druk uit op de antenne, ik leg gewoon mijn vingers op de antenne, strange no ???!!!

De zender stuur je op naar de reparatiedienst in nederland. Ik heb al rechtstreeks naar hen verzonden, maar via Albtros (mechelen) heb ik de snelste resultaten gekregen. Het kan zijn dat de soldures van de pinnetjes waar je zendmodule opzit, doorgebarsten zijn. Dit heb ik ooit gehad met mijn soldures van mijn FF8. Dan krijg je soortgelijke problemen. Ik zou er zelf niet meer aankomen en hem zo opsturen, dan ben je zeker. 1 crash én reparatie van zowel toestel als de zender zijn véél duurder dan nu 1 reparatie en volledig nazicht. Ook eerst op een goedkoop toestel proberen, zelfs als het om een nieuwe zender gaat.

Als je echt haast hebt kun je de reparatiedienst ook even bellen en dan een afspraak maken om even langs te rijden... als het een klein probleem is dan kan hij het vaak direct herstellen.

Zijn gegevens zijn bekend hier op het forum, even naar zoeken... anders kun je mij even PBen dan zoek ik het wel even voor je op :)

Cheers,

Richard

Helaas moet het wel een Ce goedgekeurde, door Robbe ingevoerde zender zijn voor de technische dienst.

Goedkope parallel import (kuch, kuch) moet je in azie laten maken 8O

Ik neem geen risico, de zender is reeds onderweg naar Corrien ! Bedankt Richard voor de gegevens !

Grtz,
Dirk

Back