Vraagje omtrend ff10 zender

Wederom een vraagje, nu heb ik het eindpunt van de servo's van de aillerons en van hoog/laag zowel links/recht op 50% staan, want anders gaat het allemaal te snel voor mij. Maar is dit snel om te schakelen met een mix schakelaar, zodat onder het vliegen de servo's de volle 100% uitslag hebben voor 3D vliegen ?

De eindpunt kan je niet met een schakelaar weer op 100% zetten.

Normaal staat alles op 100% en via dualrate kan je de uitslag terug brengen op bv. 40% , dit kan je dan via een schakelaar schakelen.

Mvg Johan

Wederom een vraagje,

De trim levers op mijn zender werken perfect op het gas na, deze reageert NIET als ik de trim op mijn zender gebruik :confused:. BV voor het kompleet dicht zetten van het gas ( uitzetten motor ) of voor het fijn aftrimmen tijdens het vliegen, heeft voorheen wel gewerkt, dus ik denk dat ik ergens in het menu iets uit/aan gezet heb. In het menu van de zender met subtrim werkt het wel.
Iemand enig idee ??

Geeft de zender piepjes als je de trim bedient en zie je het balkje van de gastrim veranderen? Zo nee, dan is er een defekt. Zo ja, dan moet je kijken naar de instellingen. Allereerst in het systeemmenu naar throttle reverse, waarmee je de werking van de gasknuppel omdraait. Bij 'normal' is stationair trim onderin, bij reverse bovenaan. Als dit fout stond moet je vervolgens in het normale menu kanaal 3 op reverse zetten. Hiermee draai je de draairichting van de gasservo om.

Hallo Jan,
Bedankt voor je snelle reactie, het is idd opgelost. De zenderinstelling stond idd op normaal, op reverse gezet en idd ik kan de stationair weer regelen. Maar nu mijn volgende vraag. Is het dus niet mogelijk om beide standen te trimmen zoals dat wel bij de andere kanalen het geval is ? Is het dus alleen mogelijk om de servo van de throttle in 1 stand te trimmen ?

Joland

PS weet jij ook misschien of er een goedkopere zenderpult variant aankomt of blijft het alleen bij de dure carbon uitvoering ?

de throttle kun je alleen in de gas dicht stand trimmen,

volgas hoef je niet te trimmen, die stel je in met je eind punt instelling

In het menu parameter kun je throttle atl uitschakelen. Je krijgt dan centertrim, net zoals de andere knuppelfuncties hebben. Of dat voor jouw toepassingsgebruik handig is, is een tweede.

Back