Vraagje over brandstofbestendige verf/lak

hey collega's,

Ik heb al jaren een Jet Ranger romp van Robbe/Schlüter op zolder staan (de Magic ranger eigenlijk), en met al dat schaalbouwen hier, heb ik eigenlijk erg veel zin om deze eindelijk eens gaan af te werken.

't mechanisch spul heb ik allemaal, dus dat is maar monteren en inbouwen, maar't grote probleem is verf: ik heb geen compressor of spuitpistolen, en geen zin om met tweecomponentenlak te gaan werken.

dus, wat kan ik gaan gebruiken als verf, die dan toch bestand is tegen inwerking van methanol en aerosave??? of kan ik die spuiten met klassieke spuitbussen (Motip?) en dan gaan afdekken met een speciale lak?? . Heb hier al gelezen over die brandstofbestendige Motip lak, of tweecomponenten in spuitbus, maar kan me iemand vertellen waar ik die vind en wat die producten juist zijn??

Thx,

Wim

hey collega's,

Ik heb al jaren een Jet Ranger romp van Robbe/Schlüter op zolder staan (de Magic ranger eigenlijk), en met al dat schaalbouwen hier, heb ik eigenlijk erg veel zin om deze eindelijk eens gaan af te werken.

't mechanisch spul heb ik allemaal, dus dat is maar monteren en inbouwen, maar't grote probleem is verf: ik heb geen compressor of spuitpistolen, en geen zin om met tweecomponentenlak te gaan werken.

dus, wat kan ik gaan gebruiken als verf, die dan toch bestand is tegen inwerking van methanol en aerosave??? of kan ik die spuiten met klassieke spuitbussen (Motip?) en dan gaan afdekken met een speciale lak?? . Heb hier al gelezen over die brandstofbestendige Motip lak, of tweecomponenten in spuitbus, maar kan me iemand vertellen waar ik die vind en wat die producten juist zijn??

Thx,

Wim[/QUOTE
Ga hiervoor naar een goede verfspeciaalzaak,krijg je nog goed advies ook.Je kan ook google naar motiplakken dan geeft men de dichtbijzijnde zaak waar het verkocht wordt.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
Hey Wim,

onze schaalbouwverslagen werken zo te merken idd. aanstekelijk.
Welkom bij de club. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Ik vermoed dat er in je Magic Ranger een Nitro motor steekt. Opletten dus met je lakkeuze. Of de brandstofbestendige Motibvernis ook bestand is tegen Nitro weet ik niet.
Meestal wordt een model dat bestand moet zijn tegen Nitro vernist met een tweecomponentenlak. Dergelijke vernis is te verkrijgen in elke deftige autospeciaalzaak.
Wel opletten dat je vernis niet gaat reageren met de onderliggende verlagen. Dus eerst enkele proefstukjes spuiten.

Heligroeten,

Nick

bestand tegen nitro..

Nick,

ja, idd, 't werkt aanstekelijk! 'k ga wel zover ni gaan als er alle revetten en zo te gaan opzetten (denk ik toch...), maar zou toch wel een goed uitziend model willen.

Mijn idee was ook dat om bestand te zijn tegen nitro, je naar tweecomponenten (auto-)lak moet gaan... ik had ook wel begrepen dat zoiets nu in een spuitbus bestaat?? iemand daar info over?? zal dan inderdaad wel moeten getest worden of't compatibel is met de verf eronder......

Wim

ontwerp

Dit is trouwens wet ik ongeveer in gedachten heb:

full

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
2-componentenlak kan men inderdaad in spuitbussen krijgen. Groot nadeel is dat je de bus slechts één maal kan gebruiken. Kwestie van zoveel mogelijk in één keer te spuiten. Men moet de 2 componenten samenbrengen en dan de verf opspuiten. Ik kan zo dadelijk niet op een naam komen maar in de betere modelbouwzaken hebben ze dit zeker.

Suc6 met je Ranger en veel bouwgenot,

Ronny

Je kan de heli ook in basis lak spuiten dan is hij dof maar dan de 2 componenten lak er op en je heb een prachtig resultaat eventuele belettering kan onder de lak gespoten worden komt er nooit meer af .
Succes Gr Arie

Lak

Arie,

Zo zou ik't ook willen doen, spuiten met "normale' verf, en alles dan afwerken met 2k lak..... natuurlijk zal dan eerst moeten gecontroleerd worden of die hele handel compatibel is......

Wim

Wim.
Als je de lak bij een goede autolak winkel haalt dan is dat geen probleem de kleur die je wil gebruiken moet toch aangemaakt worden en dan past de lak er bij.
Gr Arie

Back