hallo,
zoals de titel heb ik een vraagje over de kv van motors
ik heb op het forum eerst gelezen dat des te meer windingen (en dus ook dunnere draden lijkt mij) de motor heeft des te lager het kv is. maar waarom kiezen mensen er dan voor als ze meer power willen om een hoger voltage accu te nemen ipv een lager voltage accu en een hoger kv ( dus uiteindelijk toch het zelfde toerental). mij lijkt dat er dan veel meer stroom door het motortje kan lopen (door de dikkere draden) en dus ook veel meer vermogen kan leveren?
er zal vast wel een logische verklaring voor zijn, maar ik kan er zo geen bedenken
zoals de titel heb ik een vraagje over de kv van motors
ik heb op het forum eerst gelezen dat des te meer windingen (en dus ook dunnere draden lijkt mij) de motor heeft des te lager het kv is. maar waarom kiezen mensen er dan voor als ze meer power willen om een hoger voltage accu te nemen ipv een lager voltage accu en een hoger kv ( dus uiteindelijk toch het zelfde toerental). mij lijkt dat er dan veel meer stroom door het motortje kan lopen (door de dikkere draden) en dus ook veel meer vermogen kan leveren?
er zal vast wel een logische verklaring voor zijn, maar ik kan er zo geen bedenken