vraagje over hitte

hallo,

Ik heb hier een spuitbus vol zwarte verf die bedoelt is om kunststof, metaal, hout en dergelijk te spuiten... Mijn vraag is of als ik mijn uitlaat (nu blauw) nu helemaal zou schuren en dan wassen enzo en dan deze verf er in lagen op te spuiten, Er het er dan ook op blijft zitten als de uitlaat erg heet wordt..

Blijft verf er dus opzitten als je uitlaat heet wordt??

bedankt alvast,

Sjoerd

Volgens mij gaan de brandstofresten de verf aantasten en gaat het niet mooi worden.

Normale verf uit spuitbussen blijft niet zitten... Daarvoor is speciale verf verkrijgbaar (die wel tegen hitte kan)... Wat de uitwerkingen zijn op de verf als je er Nitro overheen knoeit weet ik niet.

Als er nitro overeen gaat komen gaat niks uitmaken :-)

Die temperatuur van de uitlaat zal toch snel de nitro doen verdwijnen.

Ik zit met dezelfde vraag alleen die van mij is iets concreter:

Kan ik een uitlaat (van een FG), standaard zwart spuiten met Tamiya Lexaan verf? Bijvoorbeeld de PS-34 (ter illustratie 34 maar in ieder geval de PS reeks).

Als het kan bedoel ik natuurlijk i.v.m. de temperatuur.

En hoe hecht deze verf op kunstof?

Met vriendelijke groet,

Martin Ottens

Gewoon even naar een auto speciaal zaak toegaan en daar een spuitbus hitte bestendige lak halen (in wat voor kleur dan ook). Deze verf kan tot 600 graden celsius hebben dus is meer dan voldoende voor de uitlaat.

Vergeet niet om de uitlaat goed te schuren en te ontvetten voordat je begind met spuiten. succes ermee :D

@BCM Ik zou je uitlaatje niet spuiten met lexaanlak......ben bang dat ie na een paar ritjes dan weer kaal is.... :)

Back