vraagje over LTR 5.3

Hallo Floris,

LTR 53 zegt al eigenlijk wat het is.
Lage- und Tiefenregler.
Stabilisator en diepte regeling, maar wel via de roeren.
Niet via de tank schakeling.
Lage- und Tiefenregler LTR 5.3
Steuert das Uboot per Tiefenruder auf die am Sender eingestellte Tiefe. serienmäßig mit 2 Ausgängen und Abschaltung inclusive Drucksensor, Inclinometer und Mikroprozessor.
Universalstecker (=Gr/MPX-uni/Fut)
LTR 5.3 € 170,-

Als de boot te diep komt tijdens het varen regelt de LTR 53 dat de roeren op de stand omhoog gaan komen en de boot weer horizontaal terug komt op de ingestelde diepte.
Dus alleen de roeren worden er mee bedient.
De LR2 lagebriefmarke heeft geen diepte regeling, alleen het horizontaal houden van het schip.
Je kunt het volledig nalezen op de pagina's van Norber Brüggen.
www.modelluboot.de

Hein

Hallo Floris, Hein,

Kleine correctie, de 5.3 heeft inderdaad twee uitgangen wat Hein al aanhaalt. De ene is voor de aansturing van de diepteroeren, met het signaal van horizontaal regeling plus diepteregeling. De andere krijgt alleen het signaal uit de diepteregeling. Deze uitgang kan op b.v. torenroeren gezet worden voor een erg precieze diepteregeling. Maar ook als aansturing voor een ( proportionele) duiktank.

Alleen moet je bedenken dat het op diepte sturen met de duiktank alleen bij stilliggen echt zinnig is. Maakt de boot snelheid stuurt hij op de roeren naar boven en beneden. Dan merk je een duiktankaansturing niet meer.

Lees anders ook het stukje "het nut van electronische duikregelaars" op de duikboot-vaargroep onder Artikelen er eens op na.

Lex heeft gelijk,

Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een LTR5.3. Door het aanbrengen verbouwen van een zuigertank m.b.v. een potmeter kan je de dsuiktank proportioneel aanstuurbaar maken. Nobert kan je hier meer duidelijkheid over verschaffen.

Groetjes:

Mathijs

Hallo allemaal,

Ik had de vraag eigenlijk gesteld omdat ik op een plaatje in de handleiding had gezien waar de aansluitingen werden getoond, er zijn 2 voor de roeren en 1 voor een proportionele ballasttank(ik ben er later pas achter gekomen dat prop. ballasttank dit betekent :oops:)dus zodoende.

Mvg Floris

Hallo mannen,
Ik ben sinds vanmorgen,ook eigenaar van een LTR .5.3 voor de Patrick Hery en het ziet er mooi uit . Nu nog even inbouwen, ik had hem in 3 dagen in huis. Ik had voor de U-2540 een LR2 aangeschaft dus de invoer rechten kan weer grijnzen
gr.Rob

Back