Vraagje over Mamba Max

Hej ik rijd met een tamiya ta-04, ik ben nu brushed aan het het rijden een quantum van lrp en een lrp 8.5 turns. ik zou graag over stappen naar een mamba max of iets dergelijks van lrp een 3.5 of 5.5 turns in den aard , maar ze zeggen dat je wagen zeer snel gaat verslijten en rokende diff. gaat hebben ?? ik weet het niet !! Grtz Olii:)

Het verhaal is heel simpel: hoe sneller/krachtier de motor des te sneller alles slijt.

Al stop je er een 2.5 turns brushless in, het zal knoerthard gaan maar om de paar ritjes zullen er onderdelen versleten zijn.

Het verhaal is heel simpel: hoe sneller/krachtier de motor des te sneller alles slijt.

Al stop je er een 2.5 turns brushless in, het zal knoerthard gaan maar om de paar ritjes zullen er onderdelen versleten zijn.

En zijn er dan ook 2.5turns te verkrijgen ? en wat zou jij aanraden want ik rijd graag heel snel maar als er kosten zijn is het al wat minder leuk aan het worden .?

de Mamba Max gaat daar zelf misschien niet zoveel aan veranderen. Dat is maar de ESC. IMHO gaat de motorkeuze veel belingrijker zijn.

Die Mamba Max is best een degelijke brushless-regelaar, kan brushed én brushless aan, quasi geen motorbeperking, kan ook reversed, volledig instelbaar via de zender (aparte methode :) ) of volledig tune-baar via de pc op laptop, heb hem nog nooit tot thermal gekregen!
Alleen jammer dat hij sensorless is, en heeeeeel af en toe efkes durft haperen (bij herstarten, vertrek ... eens je rijdt: geen centje pijn!)

Ja, die komt er inderdaad aan. Maar dat is al een paar jaar zo. Hoewel de laatste berichten toch zijn dat het binnenkort zover is.

De specs die ik al gelezen heb zijn erg om te kwijlen. 6s, zelf te regelen voltage van de BEC, sensored/sensorless hybride aansturing, boostfunctie (die al bekend is van de Tekin),... Op rcmonster (geloof ik) staat er ergens een heel topic, waar de mensen van CC ook al redelijk wat hebben losgelaten over de MMPro

Wat nog steeds niet wegneemt dat de Golf plus een onlogische zet is van Volkswagen. :D
Achja, het idee is duidelijk. ;)

Back